Bryta hundutfall

Idag gjorde Tim utfall mot en hund vi mötte. Jag gick med Tim på slakt koppel vid min sida när vi såg den andra hunden. Han skötte sig bra tills vi nästan passerat då både han och den andra hunden gjorde utfall, men jag lyckades bryta det! Med röst och kroppspråk sa jag ifrån ordentligt  (blev själv nästan överraskad) och det fungerade. Tim gav sig och vi kunde fortsätta vår promenad lugnt och fint. Efter detta hade han en helt annan koll på mig och var mer lyhörd och mottaglig :)

Detta är nog första gången jag lyckats bryta Tim helt när han gjort ett utfall så att han verkligen släpper koncentrationen på den andra hunden. Jag hoppas bara att jag ska fortsätta hålla tungan rätt i mun och inte tjata ut Tim, utan vara noggrann och komma till en tydlig kravfas i vardagslydnaden när det gäller de saker som Tim så väl kan, som är inlärda sen långt tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0