Lyckat hundmöte och inkallning under lek

Efter vår flamsiga träning på fm valde jag att gå ut och bara träna spontan kontakt med Tim (utan husse som störning).  Laddade fickorna med godis och klicker. Tim var helt annorlunda nu än tidigare idag, mycket kontaktsökande. Vi mötte en hund på nära håll. Straxt innan vi var framme såg jag att Tim var på väg att börja stressa upp sig, men snabbt som attan tittade han till på mig och precis då lyckades jag klicka :) Efter detta fortsatte Tim spontant att hålla kontakt med mig trots den andra hunden och fick då klick=beröm/godis. Det var riktigt kul och se hur lugn han var just då.

Jag mötte pappa och hans vovve Zingo, vi släppte dem en stund så de fick strosa runt och leka lite. Passade på att göra ett par inkallningar när Tim var upptagen med Zingo, han kom utan tvekan springandes och satte sig i utgångsposition. Därefter satt han lugnt vid min sida ett tag även efter frikommando. Kul när det funkar och man märker att han tycker det är Ok att vara hos matte.

Fina Tim i snölandskap
image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0