Okoncentrerad vovve

Gick en promenad på förmiddagen med Tim, planen var att träna lite på en gräsplan en bit bort. Tim gick i sin egen lilla värd och verkade mer intresserad av löptiksdofter och annat än av mig. Han kändes väldigt osäker av sig idag, när jag skulle försöka mig på lite linförighet så blev han väldigt låg och ville inte alls, det slutade med att jag bröt träningen och bara tog en lugn promenad. Vi såg två borzoier på håll, Tim var tyst och reste ingen ragg men blev väldigt spänd  och vägrade släppa dem med blicken. Jag fick honom att sätta sig ner och när de hunnit iväg slappnade Tim av. Passade då på att göra en inkallning med boll som belöning, gick utmärkt. Vi träffade även på en golden på hemvägen, tog kontakt med Tim en bra bit innan och lyckades få honom att välja mig och lek med bollen framför den andra hunden, valde att gå i en båge förbi så vi fick lite avstånd.

Usch vad tråkigt det är att andra hundar ska ta så mycket energi av mig och Tim, jag hoppas att jag klarar av att få honom att lita på mig trots att han blivit påflugen ett flertal gånger. Jag känner mig som en usel ledare för min hund ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0