Ordning och reda...

Igår var jag med Tim hos en hundinstruktör för att få ventilera mina frågor kring vardagslydnad, hundmöten mm
Måste säga att det är ett under att han orkar lyssna på mig, jag ger nog ett väldigt rörigt intryck. Iallafall så blev jag än en gång påmind om att sluta tjata, tjata, tjata...det låter så lätt i teorin men det är inte lika lätt att ändra sig själv men jag får kämpa på. Har även funderat ordentligt på hur jag vill ha saker och ting, för att ha en plan för mitt handlande, inte helt lätt. Det blir till att kämpa på nu i vardagen för att få tillbaka att Tim lysssnar bättre och inte nonchalerar mig, men det är inte helt lätt att släppa till ordentligt och markera vad som är ok och inte ok.

Idag nonchalerade Tim mig när jag bad honom sätta sig när vi såg en bekant hund på avstånd så då försökte jag ta i med röst och kroppspråk att visa att det inte är ok att strunta i allt jag säger. Tim blev förvånad men reagerade inte så mycket, det blir till att våga vara tydligare men ändå lugn och rättvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0