Ostrukturerad träning och flamsig hund...

Åkte iväg med Tim och husse för att träna lite, tänkte att husse skulle få fota lite. Tim var helt uppe i varv och ville bara leka i snön så han fick springa av sig lite först. Försökte mig sen på att träna lite fritt följ, inkallning, ställande och platsliggning. Tim hade väldigt svårt att hålla fokus några längre stunder. Det slutade med att jag struntade i Tim och roade mig själv med bollen. Tim blev frustrerad och ville ha bollen men kunde ändå inte motstå att rejsa runt i den lilla snö som fanns. Tillslut  tappade jag tyvärr tålamodet (fy på mig!) och satte Tim i bilen och åkte hem. Ibland vill de sig visst inte alls...

Yrvädret Tim
image15

Försök till fritt följ
image16

Återgång vid ställande
image17

Återgång efter en kortare platsliggning
image18

Inkallning med fart
image19

Tim tröttnar och får ett tokryck....
image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0