Shopping och kvällspromenad

Åkte en sväng med husse och Tim för att handla ett nytt halsband, schampo och en nomesele. Tim var duktig vid utprovningen, pussade lite på personalen bara :) Tanken är att han skall få dra lite försiktigt för att bygga upp sin bogmuskulatur, dock får vi vara uppmärksamma så att hans kropp klarar ev belastningen, då framförallt hans leder.


Tim fick provgå sin sele på kvällen för att vänja sig lite när husse också var med, såhär såg han ut.
image40
image41
image42


Vi såg två hundar på håll på vår kvällspromenad och Tim lyssnade och var lugnt trots det. Vi såg även en bekant Labradortik som Tim brukar hälsa på ibland då de fungerar bra ihop och det är en sund och trevlig ägare till hunden. Trots att Tim såg dem kunde jag kalla honom intill mig och sätta honom med kontakt direkt utan tjat eller bråk, därefter fick Tim hälsa efter att han fått "varsågodkommando". Han följde även med mig direkt när jag sa till att vi skulle fortsätta och var lyhörd och trevlig. Ibland finns det hopp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0