Härlig kvällspromenad på Tinnerö

Inspirerad av det härliga vädret ikväll blev det en nästan 2 timmar lång promenad bortåt Tinnerö. Tim fick gå lös mestadels och roade sig med att bada i en bäck, rejsa på ett stort fält och strosa runt i skogen. Tim stack efter ett rådjur i skogen, dock vände han  när han insåg att matte blev riktigt arg. Jag kopplade upp Tim en bit och lite senare såg vi 5 till rådjur som kom från ett fält och  skuttade förbi oss knappt 3 meter framför oss, en mäktig syn måste jag säga. Kommenderade Tim att ligga medan rådjuren sprang förbi och det fungerade. Därefter fick Tim gå lös igen. Tim hörde även en fasan som han stack efter, dock måste den varit långt bort för jag såg den aldrig. Jag satte av efter Tim som blev jätteförvånad  och tvärt bröt sin jakt, därefter höll han sig i skinnet och var nära mig med bra kontakt. Jag hoppas verkligen att det bet så att Tim inte fortsätter försöka jaga djur, fortsätter han får jag ta fram långlinan ett tag och pränta in ett bättre brytkommando. Jag tror att Tim vill valla dem för han visar inga tecken på att försöka få tag i dem om han kommer nära. Nåväl, resterande del av promenaden var underbar och föflöt utan några incidenter. Tim fick ett märgben när vi kom hem och nu sover han som en stock helt utslagen på sidan.

Jippie, äntligen lite vatten att bada i!
image574

Tim var väldigt nöjd över att få plaska lite
image575

Tim får ett tokryck etfer att ha badat...tjohooo...
image576

Vackert ljus på kvällen
image577

Solen höll på att gå ner när vi gick i skogen
image578

Skymmning på fältet
image579



Kommentarer
Postat av: malte o snoken

å va fina bilder...
så du e oxå en sån där badpojke du...det är inte vi...om vi kan hjälpat...

2008-04-06 @ 11:02:35
Postat av: Sacco

Vilka vackra bilder! Snyggt fångat med vattnet som stänker!

Tack för kommentaren, den värmde (kanske matte mer än mig, för jag ville ju inte ligga kvar när de andra hade så roligt).

2008-04-06 @ 15:20:07
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: molle

guud säger min matte hon är helt såld på dej,, vackraste hund hon någonsin sett,, till och med jag ligger i lä.. underbara bilder

2008-04-06 @ 19:41:14
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejerna

Säger som dom andra... Vilka vackra bilder. Tittar och njuter. Har ju sagt det förut han är ju bara såååå vacker Tim.
Nä... nu har vi smörat tillräckligt för idag :-))
Kram på er Cavvetjejernas matte

2008-04-06 @ 20:16:49
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Sacco

Det går bra att länka. Utgår ifrån att vi kan länka tillbaka:)

2008-04-06 @ 21:44:15
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: malte o snoken

hej igen, snyggt dyk du gör på första bilden där, tom sätter ihop tassarna o formar ett v som våra mattar o hussar gör!

2008-04-07 @ 09:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0