Sökkurs i strålande väder

Idag var det dags för sökkurs igen. Jag blev utskjutsad lite tidigare och när vi kom dit var instruktören redan på plats. Tim fick springa av sig lite med instruktörens fina tik Rexi, jisses vad snabb hon är....

Tim och Rexi
image650


Tyckte alla hundar jobbade på bra på det stora hela och vi fick en ny medlem i gruppen, en tjej med två hoffar.
Idag försökte jag mig på att ha lite bättre koll på Tim vilket gjorde att han blev lite dämpad...fösta figgen gick kanon med rulle och allt men sen blev han lite osäker och tappade rullen i skogen. Tim blev trött idag så vi har fått order om att börja konditionsträna...Jag får försöka ta tag i det ordentligt...hmmm, jag som avskyr att springa... Funderar på backträning och intervallträning (långa budföringar) samt muskelbyggande promenader i lite svårare terräng/skog.

Instruktören Kicki med sina två juveler
image651

Gruppens nya medlem med en av sina hoffar (jag är värdelös på namn...)
image652

Åke kollar efter figgen
image653

Koncentrerade...
image654

Det är tråkigt att vara lydig och ligga och vänta i sökskogen....
image655

Var är figgen Tim?
image656

På kvällen straxt efter att jag kommit hem från söket tog jag och husse en promenad med Tim på ca 1½ timme i en jättestor tom hage på Tinnerö. Tim fick gå lös och sprang omkring och hade skoj. Det var verkligen undervart väder och väldigt vackert ljus... Nu sover Tim sött efter en heldag med sök och bus i skogen.

Är väl bäst att jogga lite då så vi gör som instruktören säger...pust...stånk....
image657

Puss matte!
image658

Weeee....
image659

Över stock och sten...
image660


Kommentarer
Postat av: molle

Va då,,, skulle du ha dålig kondis..
Allt hänger på viljan..

2008-04-21 @ 16:29:34
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Sacco

Som vanligt kanonfina bilder!! Speciellt de två sista bilderna (hopp över stock och "in action").
Vi är otroligt bortskämda med högklassiga bilder vi som läser din blogg!

Tim får komma hit och kämpa med mig i min mördarbacke, pust och stånk..

2008-04-21 @ 19:12:05
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Sigge

Ähum, det är så här Tim.
Visst det var ganska mycket murklor jag letade upp idag.
Men lugn när kantareller och alla andra svampar jag kan kommer. Då räcker inte den där korgen då måste matte ta till stooooora korgen.
Lovar att visa bilder under säsongen.

2008-04-21 @ 21:21:33
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: kicki

Bra att ni "stånkar" på! Tim är en så superhärlig hund och jag är bombsäker på att han kan gå väldigt långt. Ni är härliga att se på när ni jobbar i skogen. Vilken förmån för mig att få ha er på min kurs!
Fina och underbara bilder (som vanligt..!)
Kram instruktören Kicki

2008-04-21 @ 22:14:29
URL: http://www.kickifohlin.blogg.se
Postat av: Tessan och

Själv måste jag ju säga att bilden med Lagotton är snyggast; SKÄMTAR!!!
Förstår inte varför jag har så mycket vita hundhårstrån i Bilen....;)
Kramis

2008-04-21 @ 23:15:58
Postat av: Cavvetjejerna

Vad duktiga ni är! Matte blir så avis.
Och du.... Vilka superdupersnygga bilder igen.
Hur gör du...???
Cavvetjejerna med matte

2008-04-22 @ 11:04:50
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoksson

å va fina bilder du tar!!
usch va ska du också behöva träna o få kondis på köpet...sicket elände!
timsingen är urtjusig som vanligt!

2008-04-22 @ 15:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0