Besökt samträningen

Idag var det samträning på klubben så vi åkte ut för att Tim skulle få se lite annat. Vi gjorde lite ögonkontaktövningar och hundmöten, sådant som inte är jobbigt för kroppen. Tim var enormt pigg och stissig och ylade och hade sig...ville bara till husse och tyckte jag var supertrist. Inte helt lätt att försöka få kontakt med honom men bitvis gick det ok med hjälp av klickern och godis (klick vid varje spontan ögonkontakt från Tim). Efter ett tag gick husse undan så då fick Tim träna lite fritt följ och ligg kvar, gick skapligt men det är svårt när jag inte kan belöna som jag vill utan bara med godis/röst eftersom Tim inte får hoppa och studsa. Gjorde även ett kort ställande på nära avstånd vilket gick bra trots två hundar rakt framför Tim.

Mörkt och kyligt kl 11 på dagen, var är augustivärmen?


Hundar överallt? Några av de som deltog på samträningen


Ursöta valpen Frans som charmade oss alla


Tim ligger och kikar mot husse och vill dit...


hallå hunden, här är jag...kolla på mig


...nämen...hej matte...står du där...


Hundmötesträning


Trixträning...buga...


Give me five! (ser ut som Tim ska svälja min hand....)


snurra...


Nu då matte?


Annars har det varit en lugn eftermiddag, har klickertränat lite med Tim. Försöker få honom att "städa", dvs lägga en leksak i en låda. Detta är något vi traglat med ett tag i perioder (men jag brukar tröttna tillslut och ge upp). Tim fattar att lådan och saken hör ihop, att han är duktig när han har saken i munnen och att han ska köra ner nosen i lådan men han lyckas inte riktigt koppla ihop hela beteendekedjan. Han har lagt saken i lådan vid några tillfällen och fått extra mycket gottis vid klicket men det verkar inte riktigt som han förstår ändå. Han lägger gärna saken brevid lådan istället för i och får då inget klick men blir då frustrerad och provar andra beteenden som att stå i lådan, bära den mm. Nåja, han blir trött i huvudet av det, kanske lyckas vi tillsut med envis träning.

Tim har förresten fått sitt första riktiga mål enbart vanlig hundmat i morse och hittils verkar allt lugnt, hoppas hoppas. Vore skönt och kunna mata honom som vanligt, han har tappat lite hull redan så han skulle må bra av att få i sig sin vanliga mat i rätt dos igen.

Kommentarer
Postat av: Kasper

Hej Tim Maxiatyr, du ser ju ut att ha det riktigt skapligt kul i alla fall, fast du har lite ont, menar jag. Roligare än jag, i alla fall idag! Här har bara regnat och ruskat och varken matte eller jag ville gå ut! Tur att det var fint förut i veckan, när vi gjorde våra utflykter! :-)



Hoppas bättringen fortsätter - och det gör den nog! Håller alla tasstummar jag har!

2008-08-17 @ 22:27:12
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Kicki

vad roligt att se att Tim mår bättre nu! Härligt!!

Kommer du med på avslutning imorgon?

KRAMIS Kicki

2008-08-17 @ 22:40:07
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hi hi ja idé torka var det verkligen igår!! Men så är det ibland när man inte riktigt är på humör....



Kramis!

2008-08-18 @ 11:38:38
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Carolina & Latte

Men hej Tim! Nu var det längesedan som vi skrev till dig! Vad duktig du är på att träna, det ser väldigt roligt ut:-) Matte och jag tränar agility tillsammans, och hon tycker att jag är jätteduktig, det är kul att veta:-) Men den där Frans, han var väldigt söt... vilken ras är han? dvärgschnauzer? Men nu ska jag få besök av en snygg bolognese tjej, så jag hinner inte att skriva mer...



Kramizar



//Latte

2008-08-18 @ 11:54:51
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken me matte

va skönt att magen håller sig! vad du är duktig på att aktivera tim trots allt!!

vad var lille ursöte Frans för sort...eller rättare sagt vad ska det bli av det där lilla knytet när han blir stor?

vi vill oxå ha värme, vi vill bada!

2008-08-18 @ 12:15:15
Postat av: Tanten

Behöver lite annat att tänka på så jag kollar igenom mina favoritbloggar ;) Hoppas att medicinen verkar som den ska så att du snart kan få ge utlopp åt allt spring i benen! Nospussar från oss!

2008-08-18 @ 14:15:19
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Sara och Frans

Hej! Fina bilder från samträningen! Det är så roligt att se dig jobba med Tim. När Frans blir större ska vi bli lika duktiga som ni! /Sara och lille Frans

2008-08-18 @ 18:49:06
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: Sigge

Skönt att du verkar vara på bättringsvägen.

Jag har också en leksakslåda men brukar bara hämta mina saker där,

Fast matte fick visst helt plötsligt en idé till tråkiga dagar.

Just ja matte hälsar och tackar för inlägget i gästboken på hennes hemsida

2008-08-18 @ 21:31:18
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth

Instämmer, Frans verkar vara ett riktigt charmtroll! Och vart tog sommaren vägen, den bara försvann över en natt!

2008-08-19 @ 22:11:03
URL: http://www.bjorkmannarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0