Promenad med trevligt sällskap

Idag tog jag och Tim en promenad med Sazsa och hennes hund Thiara, en jättetrevlig golden/rottis blandning som charmade både mig och Tim. Tim och Thiara kom bra överens men eftersom Tim inte får springa en massa så fick dom inte leka fritt. Tim fick gå lös en hel del men jag kopplade upp honom när vi kom till ett fält så att  Thiara fick springa av sig lite. Efter det fick dom gå lösa båda två vilket gick bra, visserligen ville Tim gärna springa efter Thiara och busa men efter att jag sa åt honom rätt skarpt att vara lugn så höll sig bra i skinnet för att vara honom och dom kunde gå lugnt brevid varandra och strosa. Idag kändes det riktigt skönt för jag hann för det mesta med att läsa Tim och bryta honom innan han börjar och busa eller göra annat och då lyssnar han faktiskt riktigt bra trots allehanda störningar. Känns på nåt sätt som om jag och Tim allt mer börjar bli ett team tillsammans även i vardagen och inte bara på appelplan.  Det var väldigt trevligt med sällskap på promenaden eftersom vi så ofta går själva och Tim var väldigt nöjd när han kom hem, skönt för honom och få komma ut lite även om han inte får springa så fritt som han önskar.

Tim och Thiara hälsar på parkeringen där vi mötte upp Sazsa


Vårat promenadsällskap Sazsa och Thiara


Så här snygg blir man efter närkontakt med en buske....


Kontakt mellan Thiara och matte


Jag flyyyger!......Thiara hade kul när hon fick springa av sig


Jag ser lika knasig ut som vanligt....


Strosar runt lite....




Tim ligger snällt platsad brevid Thiara medan jag försöker fota lite


Sitta still är inte helt lätt....


Resten av dagen har varit lugn, Tim har mest legat och vilat och tuggat lite ben. På kvällen fick vi besök av pappa och Zingo som kom förbi på en bit mat. Tim har blivit så himla tiggig just nu, han verkar konstant hungrig....vet inte om det är Rimadylen som kan påverka hans matlust. Tur han inte har lätt för att lägga på sig, just nu är han nästan lite för smal istället, tyvärr har han ju tappat en hel del muskler på sistone när han tar det så lugnt...inget kul alls. Tur han har mycket päls iallafall så han inte ser allt för hemsk ut, men det känns lite tufft att han så lätt tappar i muskulatur, framförallt baktill där han så väl behöver dem.

Kommentarer
Postat av: Kasper

Fint par, du och Thiara. Svart och vitt är snyggt, tycker jag! Ser att du också hittar såna där roliga frön som stannar kvar i pälsen. Ger oss ett ganska intressant utseende tycker jag.

Tur att det inte är fästingar!!! Usch och fy för dom! Finns det många såna där du bor?

2008-08-23 @ 23:59:39
URL: http://www.belof.se/
Postat av: malte o snoken

thiara o du hade verkligen partycke både utseendemässigt o namnmässigt!

förstår att det måste va jobbigt o gå o vänta! Jag tycker ni är jätteduktiga!

väntkramar från taxbrorsorna

ps! vi brukar hela mustaschen full av sånt där du hade på bilden o sen ska matte dit o pilla...

2008-08-24 @ 11:11:24
Postat av: Tanten

Roligt med lite sällskap mitt i allt "tadetlugnt" kan jag tro! Även om det förstås kliade i benen ;)

2008-08-24 @ 16:28:04
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Sigge

Snygg brud du hittat!

Såna där frön finns det i miljarder här.

Fast när de fortfarande är gröna gör de sej ännu bättre mot pälsen

2008-08-24 @ 20:17:29
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Tim och Thiara....en sånt vackert par!

Trevligt med lite sällskap på promenaden. Så duktig Tim som trots det tar det lugnt och lyssnar på matte!

2008-08-24 @ 20:42:00
URL: http://www.bentleypojken.se
Postat av: S

Vi hade verkligen kanonkul tillsammans med er! Och ser fram emot nästa gång när vi får pussas och busa lite ;)

Puss Thiara

2008-08-24 @ 20:43:52
URL: http://babedeluxe.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Vilken härlig frilla efter buskbesöket:)



Hittade Timsevimse i Agrias fototävling, självklart har vi röstat. En kanonfin bild!

2008-08-25 @ 21:55:45
URL: http://www.bjorkmannarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0