Promenader...

Det har inte hänt så mycket här hemma, Tim har mest fått sina halvtimmespromenader. Eftersom Han inte får gå så långt har jag börjat ha honom i långlina när vi går här hemma i närheten där det är mycket folk och hundar för att han ska kunna röra sig mer fritt men att jag ändå ska ha en "nödbroms" ifall han inte lyssnar. Tim har varit väldigt trevlig, kommer när jag kallar och har skött sig bra mot de hundar vi mött. Måler är ju att han ska kunna vara lös helt även vid oväntade hundmöten men hittils litar jag inte på honom  helt utan tar alltid in honom till sidan och sätter honom när de paserar. Där är långlinan ett bra hjälpmedel eftersom jag undviker att ta tag i linan om jag absolut inte måste, allt för att Tim ska lyssna på mig och inte på "linan". Idag träffade vi på en dam som brukar promenara med en katt här i området som vi ser rätt ofta. Den katten ville promt fram till Tim så jag satte honom så de fick hälsa, dom var så söta så. Tim la sig ner och katten gosade en stund mot Tims nos. Just i såna lägen är Tim väldigt snäll av sig, tolerarar mycket bara katten är vänligt inställd. Förutom promenaderna så har jag succesivt börjat vänja Tim allt mer vid stretchingen och det verkar som om han mer och mer tycker att det är riktigt skönt. Tycker att han känns riktigt skapligt rörlig både fram och bak även om han fortfarande tycker det är lite jobbigt att stretcha bakbenen frammåt under magen eftersom det rör de muskler han var så spänd i.

Tim hälsar på kissen vi mötte


Tim väntar på mig innan vi går över gatan


Vilopaus i gräset


Bustrollet Tim


Kommentarer
Postat av: malte o snokas

skönt att det går framåt, vad du är snäll med kissekatter timsingen, puss på nosen!

2008-08-30 @ 11:08:48
Postat av: Sigge

Idag du Tim har jag haft party ihop med Kasper!

Gissa om vi festade på korv, köttbullar och grisknorrar.

Bilder finns hos både mej och Kapser.

2008-08-30 @ 20:09:50
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Vilken gosig katt du träffade! Men du måste sannerligen vara väldigt gosig själv också, om en främmande katt vill gosa med dig sådär. Fast ni har förstås mött varndra många gånger, och hon kunde väl inte motstå dig (för det är väl en "hon"?)

Själv har jag träffat Sigge! Vi inte direkt gosade - det gör man ju verkligen inte killar emellan - men nosade gjorde vi, och skogspromenerade! Och partajade! :-)

2008-08-30 @ 20:12:22
URL: http://www.belof.se/
Postat av: Primo och Acke

Hej Timse! Ikväll får vi skriva för matte mår inge vidare...feber, ont i halsen och så låter hon konstigt från näsan!Det är så att man flyger bakåt när hon sätter igång;)

Söt du var med kissen...

Tjingeling!

2008-08-30 @ 22:45:58
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

kan väl aldrig tro att du skulle bli en tjockis timsingen! men hur går det nu med baconosten...? är den inte längre aktuell...?

2008-08-31 @ 09:25:44
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad bra det gick när Tim hälsade på katten. Att träna med lång lina verkar funka bra.

Hoppas Tim blir helt bra snart så ni kan börja träna som vanligt igen

2008-08-31 @ 23:11:35
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Jisses vad duktigt att nosgosa med kissen så där. Du är en riktig helylle kille Timse! Och lydig dessutom. Bra knep det där med långlina!

2008-09-01 @ 09:17:45
URL: http://www.bentleypojken.se
Postat av: Tanten

Du är väl en ängel Tim! Så bra att du är snäll mot katter.

2008-09-01 @ 11:06:16
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0