Spårat med pigg hund

idag fick Tim gå ett spår på eftermiddagen som husse lagt år oss, ett ganska kort spår med ca 4 timmars liggtid som gick ner i en gräsbevuxen dal. Tim var lite stissig vid spårstarten och irrade runt så jag fick ta tillbaka honom och släppa på på nytt, då gick det bättre. Bitvis spårade han jättfint och noga i bra lagom tempo men ett par gånger snurrade han lite innan han kom på spåret igen. I spåret låg en leksak samt en spårapport, Tim markerade leksaken fint men apporten missade han då han började snurra i spåret just där. Tim var iallafall nöjd över att få göra något och det är det viktigaste.

Tim iväg i spårstarten efter lite strul


Titta matte jag hitta en leksak i spåret!...Ska du ha den?


Spårar vidare...


Det var riktigt högt gräs bitvis


Tim får belöning i spårslutet efter att han selats av


På väg tillbaks till bilen, Tim var full i bus...


Min leksak matte, bara min!


På kvällen blev jag utskjutsad till ryds motionsspår där Kicki och Anita höll valpkurs ihop. Skönt att göra nåt annat, vara lite social och kul att se alla valpar...Blir ju smått tossig av att gå hemma utan att kunna träna hund "ordentligt" och inte ha så mycket att göra (mer än att leta jobb som inte finns). Man blir lite smått valpsjuk av att se alla söta fyrbenta spralliga ulltussar, dom är ju bedårande. Minns när Tim var en liten vit ulltuss...vart tar tiden vägen? Ibland går den lite för fort kan jag tycka...

Kommentarer
Postat av: Kasper med matte

Ja, vi ulltussar växer till oss, blir lite stiligare liksom. Tycker jag. Tycker säkert Timsen också, förstårru "Timsens matte"!

Vilka gosbilder ni visade i går! PRECIS så där ser det ut hos mig också! Och i dag har ni ju i alla fall fått spåra. Fin leksak, förresten!

2008-08-22 @ 00:25:40
URL: http://www.belof.se
Postat av: molle

kul det ser ut...

har inte riktigt fattat det där med spår

2008-08-22 @ 08:21:43
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

å va kul timsingen att du får röra på dig! vi håller tummarna att det går bra!

2008-08-22 @ 08:38:20
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

smått är gott....MEN jag är sååå nöjd att mina är vuxna nu...kramis, är lite disträ sådär;)

Kram

2008-08-22 @ 16:58:44
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: Kasper med matte

Hihi, titta hos matte vad vi såg i gräset! Jag har bara fått hjälpa till att trava ved jag! Slit och släp, slit och släp... :-)

2008-08-22 @ 21:29:00
URL: http://www.belof.se/dagslandor.htm
Postat av: Carolina & Latte

Men Tim! Du är ju jätteduktig i spåret, så det spelar ju ingen roll om det blev lite fel när ni skulle starta. Jag tyckte i alla fall att du är jätteduktig! Vet du vad jag har gjort idag? Lekt med en söt boxer som heter Issa, hon är så söt! En liten "pudding" för oss två!



Kramar!

2008-08-23 @ 17:46:12
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Men vad skönt att du får vara ute och röra lite mer på dej!

Jag fortsätter at skylla på dej när matte börjar tycka att jag badat klart. Säjer att man ska ställa upp för sina vänner och badar extra åt dej.

2008-08-23 @ 20:33:09
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Inte lätt att komma i håg alla moment när man ska vara lugn och inte hetsa upp sig. Ni är duktiga både du och matte!

Tack för hälsningen, vi har en riktigt lugn helg nu utan planerade aktiviteter :D

2008-08-23 @ 21:24:43
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0