Lugnet före stormen...

Idag har hundarna fått en långpromis där Tim fick gå lös en del och Ina i långlina eftersom hon löper. Dom tyckte det var jättemysigt att strosa runt trots duggregn och annat, jag tyckte väl mest att det var blött, grått och trist men vad gör man inte för sina juveler. Båda sköter sig över förväntan utomhus och lyssnar bra trots alla hormoner. Är så roligt för Ina har så smått börjat koppla att inkallning kan vara riktigt kul och att man aldrig riktigt vet vad man kan få för gott av matte. Jag får bara passa mig för att bli slö i att berömma Tim när han lyssnar, han kommer ju i princip alltid direkt på inkallning om det inte är något exceptionellt som inträffar så då har jag lätt att bli lite loj i belöningen eftersom han funkar så bra. Jag märker dock att han tappat lite fart i inkallningarna ute nu, kommer travande lite slött till mig vilket är helt mitt eget fel då jag jobbat för mycket i att berömma Ina att Tim blivit lite åtsidosatt och mest fått ett tråkigt "bra" för sin ansträgning. Nä, nu blir det till att plocka fram lite skojjiga belöningar igen så att han inser att matte minsann fortfarande är en kul prick.

Det är väldigt lugnt här hemma just nu, Tim bryr sig knappt om att Ina löper och ingen av dem försöker med någon större uppvaktning. Nu torde ju inte Ina gå in i höglöp förrens tidigast till helgen så det är väl lugnet före stormen just nu... Vi har fått låna en stor bur av snälla Anita som vi ställt i sovrummet så hundarna får vänja sig vid den och kolla in den i lugn och ro. Dom insåg rätt fort att det var riktigt mysigt med en ombonad bur att krypa in i och förut när jag skulle kolla vad hundarna gjorde då jag inte såg dem så hittade jag dem såhär....

matte vi bara testar buren lite.....


sötnosar!


fast matte sängen är nog ändå bäst.....


Kommentarer
Postat av: Pia

Meeen så sööööta de är !!!! :)

2008-12-02 @ 23:04:55
Postat av: frippe

Kärasöta vad gulliga dom är ihop!!!

Ja dom är söta var för sig också!!fniss

Man tackar ödmjukast för det!!!

Och som saktvar så är matte riktigt för tjust i dig Timse!! Du är en riktigt ståtlig herre.

Matte är en riktig hanhunds tok!!!

Ni verkar ha haftdet riktigt mysigt idag med prommis och myst i hundbur ni två , fast det har duggat/regnat.

Jag ska åka bort snart så det blir sämre med bloggandet på Måndag och Tisdag förmiddag, ska försöka blogga under helgen och medela er hur det gick på utställningen men lovar inget...

Kramizz på er.....

Matte sover kanske imorgon bitti.....

2008-12-03 @ 01:11:54
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: lotta

vi har det bra hät uti buren lalalala ;) hullsar tillsammans de där 2. visst är det härligt att ha 2 o se samspelet o kärleken mellan dem!? Njuter av det vi iallafall...man kan bara sitta o titta på dem ibland när de tvättar varandra osv.

2008-12-03 @ 08:28:03
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Fina dom är där inne i buren. Hopppas du klarar att ha dom ihop hela löpet. Blir nog svårt när Ina närmar sig höglöpet.

Håller med dig att det kan vara svårt med berömmet när man tränar två hundar. Gäller att inte favorisera den lydigaste hunden. I mitt fall är det Moa som är lydigast. Molly har ju tyvärr tappat mycket av sin hörsel, så där får jag köra både kommando och handtecken.

2008-12-03 @ 09:19:29
URL: http://www.cavaliersajten.se
Postat av: malte o snoken

vilken uppsyn på småtrutarna!!

hoppas du mår bättre o febern är borta helt nu! man blir så trött av o ha feber!

vi tycker du är en så duktig o omtänksam matte!

snoseligosmos med baconostsmak

2008-12-03 @ 11:56:38
Postat av: frippe

TJA!!!

Ja, jag ställer på Lör..

C hallen ring 48. Det var 94st grandisar.

Kramizz..

2008-12-03 @ 13:50:17
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth och Sacco

Vilket otroligt vackert par!! De ser så kanonmysiga och söta ut tillsammans!! Krya på dig!

2008-12-03 @ 20:47:56
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Berit Elisabet med Kasper

Ett sånt vackert par - och så väl de tycks finna varandra. Så duktig du är, matte Anna, som klarar allt så fint! Bara att gratulera både Timsen och Ina!

2008-12-03 @ 23:54:26
URL: http://www.belof.se
Postat av: frippe

Hej och hå!!

Ska bara säga att jag åker snart så ska jag och matte försöka kika in hos er när vi är där nere!

Ha det så bra och trevlig helg på er om jag inte kan komma in till er...

Kramizz....

2008-12-04 @ 09:12:06
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Men guuud,har dom knölat in sig i buren båda två. Hihih vi gulligt!!

Tur att dom låg brevid varandra och inte ovanpå. blink blink

2008-12-04 @ 10:36:01
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Hörde att din matte ska träffa den där typen Dahro i helgen.

Jag såg honom idag och sen satt han och grät på sin övervåning medan jag umgicks med Giah.

Sa åt hans matte att hälsa till din. Hoppas hon kommer ihåg det.

2008-12-04 @ 19:18:14
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Det är lika bra att gardera sig när tikarna löper. För hundarna är ena riktiga ögontjänare då. Mina hundar brukar vara snabba att krypa in i burarna när de står framme. Och de gillar verkligen att ligga i dem. Jag använder gärna bur på utställningar mm för att hundarna ska få ligga i lugn och ro.

Ha det gott

2008-12-04 @ 21:03:21
URL: http://www.ekoxenskennel.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0