Möte med lösspringande hund

Idag när jag var ute med Ina på en långpromenad passade jag på att gå igenom en stor kohage som är tom nu på vintern. Eftersom hon löper fick hon gå i långlina trots att vi var i ett inhägnat område. Ina fick balansera på stockar och stenar och mest mysa omkring och pyssla med lite vad hon ville.

Balansera på stock


Ina är smått pinntokig...alla ska dödas och bäras...


Sitter och spanar


Ina skötte sig bra men på hemvägen ser jag bara hur något stort svart kommer farande från en dunge en bit bort och fram till Ina som går och nosar ett par meter framför mig i linan, då jag inte ser vad det är för kön på hunden som kom fram vrålar jag i att hon löper eftersom jag först inte ser någon människa. Hör då en bit bort att det är ok, det är en tik....personen kallar lite lamt på sin hund som inte lyssnar utan spänner lite mot Ina och jag ser att hon börjar bli trängd så jag väljer att släppa lös henne så att hon kan komma undan om hon vill. Jag blir rätt irritead eftersom personen inte ens bett om ursäkt eller försökt få tag i sin hund så det slutar med att jag går imellan hundarna då dom är på väg att börja gruffa ordentlig. Allt avlöper iallafall väl, Ina gör en lugnande signal och går undan och bryr sig inte om ungtiken utan håller sig på artighetsavstånd tills jag talat klart med ägaren som nu fått sin hund intill sig. Var ju skönt att det hela avlöpte väl så jag bara kunde koppla upp Ina och gå hem sen men rätt irriterande eftersom jag just nu håller på och jobbar med att hon ska bli trygg hos mig när vi är ute och slippa hälsa på massa okända människor och hundar eftersom det stressar henne. Väl hemma har Ina mest vilar samt fått ett grisöra att tugga på.

Tim är kvar hos pappa och jag och Jonas har turats om att gå och rasta honom och Zingo. Ina verkar vara på väg ur sitt höglöp nu så jag hoppas på att kunna plocka hem Tim imorgon igen.


Kommentarer
Postat av: Kasper

Hej Ina - trevligt att få träffa dig också! Dom är allt lite stolliga, dom där ungtupparna, oavsett kön, om man säger så...

Ska väl bli skoj att få hem Timsingen igen, va? Fast kanske lite skönt för dig att få ha matten för sig själv också, en och annan dag...

Nosgos på dig!

2008-12-12 @ 02:31:49
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: lotta

vad sköönt att det gick bra iallafall..konstigt att de inte enns försökte ropa på den andra på riktigt !? könstigt fölk!! men sådana har vi ju här också ;)..skönt att få ha bara mattetid för ina..hon blir nog ändå glad när Timsen kommer hem igen tänker jag ;)

2008-12-12 @ 10:35:43
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Veronica

Hejhaloj!

Vad håller alla mäniskor på med, Ja,ja man ska nog inte analysera så mycket.

Vad skönt för Ina att bara ha matte för sig själv en stund, men hon längtar nog efter Timsingen hon också....

Nu är det snart dax att åka till jobbet, ska bara vila lite till.

Kramizz på er och trevlig helg...

2008-12-12 @ 17:06:28
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Åhh så irriterande!!! En ursäkt kan man väl åtmindstonde häva ur sig !!! Tur att det gick bra iaf!!



Trevlig lucia på er!!!

2008-12-12 @ 18:01:15
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Pia

Ja det kan vara svårt med lösa hundar.

Ina har aldrig "rykt ihop" med någon annan hund även om hon varit kopplad Kan vara bra att veta!

Men man vet ju inte hur den hunden hon möter är i sinnet........................Kjam

2008-12-12 @ 19:03:32
Postat av: malte o snoken

vilken tur att det ej blev bråk, jobbigt det där...

svår balansgång med lösa hundar liksom. Å ena sidan vill man att dom ska kunna gå lösa men såna där incidenter är ju inte kul alls.

ha nu en skön fredagskväll!!

2008-12-12 @ 19:31:32
Postat av: Marianne

Så skönt att det inte hände något. Tikar slåss ofta mycket hårdare än hanhundar.

Ha en skön helg. Kram

2008-12-12 @ 21:08:07
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Annelie

vilken grej, jag håller med om att en ursäkt kunde ha varit på sin plats! Ska man verkligen ha sin hund lös om man inte VET att den kommer vid inkallning?? (frågar en som inte är lika van som ni).

2008-12-13 @ 11:27:40
URL: http://annelieh.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0