Samträning med pigga hundar

Idag åkte vi på samträning på fritt följ. Jag började med att vara med en stund med Tim, han var väldigt okoncentrerad, sprallig och flamsig så det gick väl inte så jättebra....jag blir så frustrerad när han beter sig som en "otränad katig unghund" eftersom jag vet att han kan egentligen och då blir det bara konflikter mellan oss. Bitivs fick vi kontakt iallafall men vi kan inte skryta med några superprestationer. För Inas del fick hon mest komma ut och kika på folk/hundar på håll. Hon fick även hälsa på några människor och det gick riktigt bra, hon blir allt säkrare och lugnare bland folk bara jag håller mig lugn och sansad. Har märkt att jag sätter upp kraven mycket mer med Tim eftersom det är jag själv som fostrat och jobbat honom från grunden, jag vet vad han egentligen kan vilket gör att det på något sätt blir mer personligt när det skär sig mellan mig och Tim....alla hans fel och brister beror ju enbart på mig och mina  felsteg som hundägare. Med Ina tar jag mer varje stund som den kommer och har inga förväntningar på att hon ska "sköta sig" på samma sätt som med Tim och oftast går det nästan bättre då eftersom jag slappnar av mer och bara "är" på något sätt. Svårt det där ibland....

Tim var taggad idag på samträningen...


Konflikter, irritation och missförstånd mellan mig och Tim :(


Efterett tag gick det bättre med kontakten


Sitt stanna kvar med Tessan som störning


Tim ville mest rulla omkring eller ligga och mysa i frosten istället för att träna...


Ina fick sitta och titta på alla intryck (jag lovar jag var inte sur här, .kniper ihop munnen för att det var kallt...)


Efter en stund kunde hon släppa fokus på omgivningen så det var bra :)


Duktig flicka


På eftermiddagen fick vi besök av bekanta som kom på fika, dom har en liten son, Dennis på 3,5 som gärna vill vara och gosa med djuren. Ina skällde lite precis när de klev in men lugnade sig fort och skötte sig jättebra sen. Både Tim och Ina lät sig snällt klappas och la sig sen och vilade medan vi fikade. Efteråt tog vi en liten promenad med dem innan de skulle åka hem, hundarna var som ystra studsbollar i kylan men nu ligger dom och vilar gott igen.

Dennis med vovvarna

Kommentarer
Postat av: Cavvetjejernas matte

Härliga bilder från träningen! Vi har också haft en strålande dag med solsken och minusgrader.

2008-12-29 @ 18:45:31
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: frippe

Fy vad kul när träningen går som man vill va?? ;))

Därför har jag gett upp, tänk dig själv "jag har en grandis"

Men det är väll roligt att det går bättre och bättre med Ina?

Se det från den ljusa sidan med ett leende!!

Kramizz på er..

2008-12-29 @ 18:47:05
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth och Sacco

Aha, tortyrkammaren.. det kan ju passa på så här sista dagarna på året så Timse är ren och snygg till nyår:)



Smaskigt julben! Ser spännande ut!

2008-12-29 @ 21:19:57
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Hi hi klart att jag var en "störning" i den utstyrseln och med den uppsynen med händerna på ryggen;)

Klart att Tim kan...men alla våra hundar blir ju lite knasiga med alla "nya" hundar och löptiksdoft sådär vid klubben....så tänk nu inte på det och ställ inte så höga krav på dig själv vännen, du är så fin med dina vovvar!



Kramis!

2008-12-29 @ 21:51:07
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: kicki fohlin-svensson

Så himla dåligt var det inte mellan dig och Tim!!

Tänk att det var väldigt mycket stora störningar idag. Ändå kunde du få bra kontakt med honom, tycker du jobbade på bra idag.

Ni var så fina ihop så det så!

KRAM Kicki och schäfrarna!

2008-12-29 @ 22:41:55
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: Kasper

Du Timsen, JAG tycker minsann du var duktig, jag! Man kan väl inte vara på topp jämt heller! Min matte får minsann vara tacksam om jag lyder inkallning! Och det gör jag ju, även om jag ibland bara MÅSTE kolla nåt innan. Men bara ibland och om det är nåt alldeles särskilt... Hmmm, säger matte...

2008-12-29 @ 23:18:08
URL: http://www.belof.se
Postat av: Marianne

Härliga bilder.

Ibland så går alla hundar som man vill och ibland så vill ingen göra något.

Men det gäller att inte ge upp.

Ha det gott

2008-12-30 @ 00:21:26
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: lotta, Juni o Cola

fina bilder vart det iallafall. Vi här tycker att ni e så duktiga att hålla igång trots jul o sånt som vi skyller på;)Ni verkar va ett sådant härligt gäng som tränar"over there":):) och faktist så har vi riktigt kallat här med typ - 11 o hundarna blir väldigt pigga här med . Vi passar på att önska ett GOTT NYTT ÅÅÅÅR!

2008-12-30 @ 12:37:56
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: MOA

Tjena vilka fina vovvar du har. härlig träning ser det ut att vara också...MVH Moa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0