Tim hemma igen...

Tänkte bara skriva att Tim fått komma hem nu igen, visst piper han lite och dom får hållas åtskiljda när jag inte sitter och har stenkoll men det fungerar skapligt. Tim och Ina blev som skogstokiga först när de fick ses igen, Tim vill bara putsa Inas öron (och nosa henne i baken...hmmm) och Ina vill bara busa och härja med Tim. Nu ligger dom och sover på varsit håll. Dock har Tim knappt ätit något när han var borta och han åt inte sin kvällsmat nu heller så snart har jag väl ett benrangel till hund, hoppas på att han börjar äta snart igen innan han tappar allt för mycket i hull. Tur att han dricker som han ska iallafall.

Jag tänkte bara tillägga angående mitt förra inlägg att jag absolut inte är emot att man tränar på att ha sin hund lös och visst kan det hända den bästa att ens hund springer iväg eller springer fram till någon. Det som irriterade mig var personens slöa beteende att inte ens försöka få tag i sin hund eller be om ursäkt eller ens fråga om det var okej att de hälsade, man vet ju faktiskt aldrig helt hur hundarna reagerar på varandra.

Annars har det inte hänt så mycket idag, vi har fått en del snö så hundarna är överlyckliga. Tar ut dem en och en så att de får möjlighet att strosa runt i lugn och ro utan att behöva ha koll på varandra. Har även bakat lussekatter idag efter receptet jag fick av Åsa ("tanten"), blev kanonbra och saftigt :) Stort tack för receptet!


Kommentarer
Postat av: Pia

Tänk att de kan påverkas så att de inte äter... Stackars Tim han är ju inte van att ha en tjej hemma som till råga på allt går in i löp det första hon gör....Det var verkligen respektlöst att inte varken se efter sin hund eller be om ursäkt.....

Ha det nu så bra Lucia i morgon..................

2008-12-12 @ 21:43:10
Postat av: malte o snoken

stackars timsingen han måste vara hungrig nu...

skönt å ha honom hemma iaf!!

2008-12-13 @ 10:34:30
Postat av: lotta

skönt att ha honom hemma igen!mmmm, gott med lussekatter!Ha en fin lucia!

2008-12-13 @ 10:45:28
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: frippe

Vad skönt att han har kommit hem!

Jag tyckte också att han/hon verkar lam i tillsägelse mot sin hund och en ursäkt hade väll bara setat på sin plats! Eller?

Hoppas att ni har haft en trevlig Lucia?

Kramizz på er, hoppas att Timsingen börjar äta snart.

2008-12-13 @ 16:29:22
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Det är helt normalt att hanhundar inte äter då tikarna är på höglöp. Våra hanhundar är utan mat under flera dagar då tikarna löper.

Vett och etikett säger att man har sin hund kopplad om man riskerar att möta någon person under sin promenad.

Jag håller med om att visst måste man få träna på att ha sin hund lös. Men man frågar då mötande personer först om de tillåter att deras hund är lös. För ingen vet vem de möter och har man då inte full koll på sin egen hund kan det gå illa.

Ha det gott

2008-12-14 @ 19:57:17
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0