Lite lydnad samt träning för att skapa intresse för sökrullen

Idag var vi ute på Klubbarp då det var årsmöte så jag passade på att träna lite med Tim. Blev lite fritt följ, inkallning och läggande under gång med störning av hundar som var en bra bit bort, gick skapligt bitvis men Tim var lite distraherad av husse så han sprang dit ett par gånger. Dock brydde han sig inte om hundarna så det var bra.

Försöker få till lite fritt följ
image260

image261

Inkallning förbi husse (störningsträning)
image262

Belöning efter inkallning, tjoohooo...bolleeeeeen....
image264

Tillbakagång efter läggande
image263

Jag och husse gjorde två budföringar där Tim fick bära sökrullen mellan oss, gick kanon. Husse fick även gå ut ca 5 meter och sätta sig bakom ett träd med sökrullen för att se om Tim var något intresserad av den. Tim sprang fint och hämtade sökrullen och kom till mig, duktig kille! Sen fick även Eva (en bekant) gå ut så Tim fick hämta sökrullen från henne, då var Tim mer tveksam men sen kom han fint med den. Valde att inte ha några kommandon eller något idag eftersom jag inte ville lära in något fel utan bara se om han hade intresse av att ta sökrullen/ha den i munnen och hittils verkar han gilla den.

De sitter ju en person där bakom trädet...full fart på Tim
image265

Där är hon ju!
image266

Kolla vad jag fann hos henne...
image267

Ska du ha den matte?
image268

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0