smått och gott

Har inte kunnat komma in och blogga på ett par dagar för sidan har krånglat.
Igår fick Tim följa med mig till stallet och sedan med ut på en kortare ridtur i skogen. Tim skötte sig bra och höll sig snällt bakom hästen. Lägger in ett par äldre kort eftresom jag så sällan fotas i stallet.

På väg ut i favoritskogen
image256

På väg tillbaka efter ridtur...
image257

I onsdags blev det promenad i regnet till valla med Tim där vi tränade lite fritt följ, läggande på blött underlag samt inkallning med fokus på ingångarna. Tim var duktig men ganska lättstörd. Han fick syn på en hare som han satte efter men jag kallade på honom och lyckades bryta jakten efter ca 8 meter. Första gången jag helt lyckas bryta honom efter att han fått upp farten så det kändes bra, skönt. Efteråt blev det en längre promenad bortanför vallaskogen så Tim fick springa av sig. Han var väldigt sprallig och roade sig med att rejsa runt i en stor lerpöl...vart tog min vita hund vägen.... Nåja, i Tims fall tror jag nästan att ju skitigare desto lyckligare...
Annars har det inte hänt så mycket, jag har massa plugg just nu så tyvärr orkar jag inte allt jag vill med Tim men han verkar vara rätt så nöjd ändå.

Sötnosen
image258

Tim ser fundersam ut...vad menar du nu?
image259

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0