Sökkurs i ny skogsmiljö

Idag var det sökkurs ute på landet i en ny skog som låg brevid en sjö vilket var lite distraherande för de som har badglada hundar(Tim inkluderat), men det gick bra för alla. Ganska knivig terräng så vi fick jobba på bland taggbuskar och hala stenar så det var ett ganska trött gäng som åkte hem sen.

Idag fick vi fyra utplanterade figgar och jag är kanonnöjd över Tim, han gick som ett tåg utan att försöka finna spår. Han var enormt motiverad och sprang fint ut till figgarna trots frestande vattenhål och spännande dofter. Det var riktigt kul att se honom idag! Känns som att han börjar fatta lite vad det går ut på, bara att hoppas att det fortsätter i samma sitl framöver. Har fått i "läxa" att börja muskla upp Tim lite så att han orkar mer, det tar på krafterna att fräsa fram i skogen efter figgar, men kul är det :)

Full koncentration har duktiga Åke och matte
image269

Fina Nova i full fart
image270

På väg ut för att plantera första figgen
image274

Tjoff så var figgen hittad och vi är på väg in
image275

hmmm....Var ligger figgen gömd
image276

image277

Vad kan instruktören fundera på när timsevimse far runt i skogen..... 
image272

Tim...sök!...
image278

Full fart ut
image279

När man jobbat färdigt är bästa belöningen enligt Tim att plaska i ett äckligt vattenhål
image280

Kommentarer
Postat av: Tessan och

Ja idag var Tim verkligen strålande!! Visst är det härligt när man ser att poletten trillar ner....
Nu är jag så trött så jag svimmar snart;)
Kramis...

2008-02-10 @ 20:40:22
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Jenny / Othello

Hejsan !
Oj vad ni verkar vara i farten mest hela tiden !
Var går ni sökkurs JAG vill oxå gå en sökkurs med Otto !
Känns som vi mest står å småleker lite och går en kurs ibland då det finns plats typ *suck*, jag som skulle så mkt med denna hund just nu VILL jag bara mkt men inget tycks hända ;0) å det är INTE Ottos fel *fniss*
Hoppas vi ses igen snart !

2008-02-13 @ 19:10:51
URL: http://www.freewebs.com/calistasotto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0