Underbar träning i solen

Har haft lite mycket nu ett par dagar så Tim har mest fått vanliga tråkpromenader. Idag var jag dock ledig på fm så det blev en härlig promenad i solen samt en del träning. Gick till en övningskörbana här i närheten där det finns breda grusvägar samt en liten grusplan (ny miljö för Tim). Det blev lite fritt följ, platsliggning, läggande och inkallning. Tim var trevlig, lite okoncenterad först men det var nog mitt fel då det var en del människor en bit bort som distraherade mig. Dock skärpte jag upp mig och efter att Tim fått första bollbelöningen efter en inkallning blev det ett helt annat go i honom. Har fortsatt att ha extern bollbelöning allt mer (utom vid ff) vilket verkar fungera bra på Tim. Dock måste jag börja jobba mer på ställandet med honom, har varit för dålig på att träna det så där har vi en hel del kvar att jobba på, speciellt utomhus då det fungerar skapligt hemma i hallen.

Det blev även fortsatt träning ute med apporten, först fick han bära den medan jag gick baklänges, kunde även kommendera honom att gå fot och han höll fint kvar i apporten utan att tugga, kul! Dock är det svårt att få honom att komma in och sätta sig, då släpper han apporten. Idag provade jag att sätta Tim en liten bit ifrån mig och sen lägga apporten imellan oss så att han fick gripa den och komma in med den till mig rakt fram eftersom vi inte har fått till positionen än. Det gick jättebra så Tim fick göra det två gånger, han sprang och grep den riktigt målmedvetet så det var kul att se. Men jisses vad svårt det är att försöka klura ut så att alla moment ska kunna sättas ihop och fungera tillslut. Nåja, vi jobbar på sakta men säkert så gott vi kan. 
 
Platsliggning
image281

Väntar på iinkallning (inzoomad bild)
image282

Gripande av apporten
image283

En gång till...
image284

Sen in till matte
image285

Vad vore livet utan bollen som belöning...
image286

image287

Weeee....booollleeennn.....
image289

På väg hem....är jag en lite apa tro?
image290

Jag kan apportera utan att matte ber mig...
image291

Njuter i skogen
image293

Älskade  trollungen
image294

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0