Vilse i skogen...

Idag blev det ingen sökkurs då vår instruktör är bortrest så vi träffades några stycken för lite egen träning i skogen. Det blev lite uppletande för Tim med en paus imellan, först gick det ok även om Tim ville visa sina fynd för alla. Andra gången blev husse en för stor störning så då bröt vi. Jag måste få Tim att komma in bättre med sakerna och inte bli störd på vägen. Jonas hade även lagt ett spår åt mig och Tim, utan att märka ut det och sen följde han inte med oss ut när vi skulle gå. Visst är det nyttigt att lita på sin hund men idag gick det som det gick.... Tim tog in på ett annat spår (troligtvis ett av Åkes spår från i torsdags) vilket gjorde att jag vimsade bort mig i skogen så jag fick ringa efter Jonas för att fråga vart sjutton spåret var. Det slutade med att jag avbröt allt, släppte lös Tim och återgick efter att Jonas mött upp oss. Så nu är det bevisat, jag äger inget lokalsinne och utgör nog en rolig syn i spårskogen...

Uppletande, Tim på väg in med strumpan
image326

Tim har hittat trasan (bakom honom ligger en svamp som han släppte innan...)
image327

Duktiga Primo på väg in med en trasa
image328

Acke fotomodell...
image329

Undra vad Tessan hade i sitt kaffe?
image330

Kanske gav hon lite till åke också?
image331

Git har fullt upp med alla saker...
image332

Idag fick även Tim sitt fina halsband som Tessan sytt, kanonbra blev det. Ska lägga in en bättre bild på det senare.
Tim fick busa lite med söta Nova idag också, hon tyckte Tim var lite läskig men annars gick allt bra. Inte lätt för Tim att hänga med när hon sätter fart, jisses vad snabb hon är.

Vem är du...Nova och Tim kollar in varandra
image333

Nova tycker Tim är lite läskig
image334

Ska vi leka?
image335

Inte lätt att hinna ifatt en ridgeback
image336

Kommentarer
Postat av: Tessan och

Hej hopp!

JAG TROR JAG DÖR!! Vilken "snygg" bild på mig;)
Jag tar några bilder här så länge...kommer ju inte in på FTP:n :(

Har du ingen karta och kompass du kan ta med i spåret nästa gång;)...
Kramis!

2008-02-17 @ 19:47:50
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Veronica

Halloj
kollar in din träning, vi har snart heller ingen snö så det är väl bara att träna på.....längtar till spårträningen
från vita Isa

2008-02-20 @ 10:04:22
URL: http://web.comhem.se/isavittra
Postat av: Malte och snoken med matte

Hej,
hitta hit via Tessansblogg. Vilken fin blogg du har, jättevackra bilder från superfina miljöer! Coola bushundar! Ni ser ut o ha kul ihop! /Hälsar Malte o Snoken med matte

2008-02-20 @ 17:22:51
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0