Bakslag med apporten och bärandet

Var ute och skulle träna lite bärande och fasthållande av apporten med Tim, idag gick det inte alls. Tim var låg och krypig, ville inte bära och var väldigt underlägsen trots att jag försökte peppa honom. Avbröt träningen och gjorde lite fasrtfyllda inkallningar för att få upp honom lite. Dessa utförde han utmärkt med klockrena ingångar men när jag skulle belöna och kastade iväg hans boll så blev han krypig igen och bad nästan om lov för att få ta i bollen, han som annars brukar rusa efter den! Han släppte även bollen en bit innan han kom till mig och sedan la han sig vid mina fötter. Det verkar som att jag på något sätt skrämt honom så att han är rädd att bära saker nära mig :(
Vet faktiskt inte vad som har hänt, jag tyckte jag var som vanligt men det var bara kommmunikationsmissar mellan oss hela tiden. Tim var även lite låg resten av promenaden och hade stenkoll på mig så jag vet inte vad jag ska tro, undra om jag gör något omedvetet som Tim uppfattar som konstigt/läskigt? Jag ska iväg en sväng nu och Tim ligger och vilar, får väl se om det blir bättre senare så vi förstår varandra...inte lätt jämt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0