Dags att komma igång med apporteringsbiten

Idag gick jag till valla med Tim för att träffa Anders (hundinstruktören) för att fråga lite om hur jag ska gå vidare med träapporten och lägga upp träningen. Fick bra tips i vilken ordning man kan göra saker och sådär så nu blir det till att träna på. Bra att kunna få hjälp med strukturering och uppdelning av moment när man själv är lite rörig av sig. Tim fick även hålla fast apporten lite medan jag gick baklänges, först flamsade han bara runt men sen vart det bättre, han var ju i alla fall intresserad av den så det känns bra. Tim fick ha långlina idag eftersom jag inte helt litar på honom när det är för mycket störningar. Jag tycker han skötte sig bra, visst reagerar han när det kommer hundar men det går bättre och bättre att få honom att fokusera på mig igen. Han försökte i alla fall inte dra iväg i full fart som han kunde göra förr så det går åt rätt håll. Även Anders verkade tycka att min och Tims relation förbättrats så det känns kul, vi kanske inte är helt hopplösa ändå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0