Mys i stallet

Tim fick följa med till stallet när jag skulle mocka och fixa vilket tar en stund när man är lite halvseg. Vi var själva i stallet och Tim fick gå omkring och pyssla. Han var jättego idag, ville bara vara med mig och var enormt kontaktsökande och go. Passade på att träna lite långsam fot inne i stallet samt vändningar på stället, Tim var duktig och blev inte alls störd trots lukter och frustande hästar. Han fick även ligga platsad på stallplan när jag tog in hästen vilket gick kanon, han låg helt still utan att nosa runt eller flytta några tassar. På hemvägen blev det pannlampa på när jag försökte hitta genom skogen i mörkret, kan säga att Tim var kolsvart under magen och tassarna när vi kom hem efter att ha sprallat runt på geggiga stigar. Vi mötte en hund på hemvägen efter att jag kopplat upp Tim men han skötte sig faktiskt så det var skönt,  jag satte honom ner medan de paserade och belönade så fort han tog ögonkontakt.

Jag har köpt en ny träapport till Tim som jag tog fram idag inne, han ville inte alls bära den så det blir till att börja om på nytt med den nya så att han vill ta den. Den gamla var ju så söndertuggad. Vet inte om jag ska prova om han vill ta den ute först, han är ju lite försiktigare överlag inne och svårare att berömma så han tar åt sig samt att det är lite trångt. Dock är det ju mer störningar ute. Nåja, det lär inte bli något mer gjort idag iallafall, Tim ligger och sover och jag är trött.

Bilder från dagens tur till stallet

Tim ligger  och kollar på inne i boxen när jag mockar
image176

Tim sitter och väntar på mig inne i stallet

image177

image178

Suck...är inte matte klar snart...
image179


Kommentarer
Postat av: Tessan och

Han är ju för söt Tim!! Och ni är så duktiga på att träna....Jag måste ta mig i kragen
Må gott!

2008-01-24 @ 22:32:35
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0