Sökkurs

Idag började jag med Tim på en sökkurs. Det verkar vara ett härligt gäng och en hängiven instruktör så det känns riktigt roligt och inspirerande. Idag fick vi göra en första enkel "sökövning" med tre olika figuranter, alla hundarna var duktiga och positiva så det var kul att se.

Tim var lite osäker och tog upp ett spår en gång, dock fungerade det bättre sen gången efter då han sprang ut fint till den gömda "figgen". Positivt var att Tim inte brydde sig så mycket om husse utan var intresserad av de andra personerna och gick ända fram till de som figgade (som hade Tims boll att belöna med). Jag är jättenöjd över Tim idag, tycker faktiskt han var riktigt lugn i skogen och klarade av att ta det skapligt lugnt medan figuranterna gömde sig.

Lite blandade bilder från dagens kurstillfälle:

En del av sökgänget...
image203

Tsavo (tror jag han hette) har full fart ut
image204

Åke har fattat galoppen
image205

Nova på väg ut mot figgen
image206

Tim har fått vindvittring
image207

På väg ut
image208

Jag ser/känner ju figgen men det är bråte ivägen.....
image209

En fokuserad Tim på väg
image210

Avslutande motivationsövning...Tim vill till Tessan!
image211

Duktiga Primo visar hur det ska gå till med sökrulle o allt...
image212

Tack alla för en trevlig dag i skog och mark med underbart väder och glada hundar!

Kommentarer
Postat av: kicki

Tack själv för att jag får vara med att lära det lilla jag kan till dig och ditt stora glada "lyckopiller" ! han var superduktig, det ser mycket bra ut inför framtiden/Kicki !!

2008-01-27 @ 21:37:32
URL: http://www.kickifohlin.blogg.se
Postat av: Anna sandberg

hejsan, vad fin och duktigt Tim är=)
Kul att det går bra för er!

MVH//anna och tingo

2008-01-28 @ 21:37:46
URL: http://www.whiteicecrystals.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0