Stressad hund på samträning

For till fritt följ för att vara med på samträningen med Tim, vilket inte gick något vidare alls idag. Jonas var med och Tim ville bara till husse, han stissade upp sig och gnydde, ylade, hoppade och for runt. Jag lyckades få honom att ligga och försökte få honom att lugna ner sig men efter ett tag var Tim uppe i varv, husse irriterad och frusen och jag hade så ont i armarna och fingrarna att jag bara ville ge upp. Det blev en ond spiral av alltihopa och jag tappade humöret så vi gjorde nog inget vidare intryck idag. Jonas gick väg ett tag och då lugnade sig Tim för stunden, sen när han kom tillbaka gick det lite bättre då jag jobbade med Tim i långlina och han klarade av att fokusera små små stunder. Men usch vad tråkigt det är att det ska bli så mycket stress hos Tim när vi båda är med och den ena står en bit ifrån. Måste försöka göra upp en plan för att träna tros att husse är med, alla tips mottages tacksamt på hur vi ska få det att fungera bättre.

Kan iallafall berötta att det på träningen sprang upp en hare precis snett framför Tim och jag bad honom stanna och det funkade, han försökte inte ens sticka efter. Visserligen var han kopplad och allt gick väldigt fort men jag tycker det var bra gjort ändå, han som har sånt intresse för rörliga föremål.

Tim är stressad och har svårt att koncentrera sig det minsta
image152

Struntar fullständigt i matte...som tyvärr börjar tappa tålamodet :(
image153

Gick lite bättre med platsliggning trots hundar runtomkring
image154

Efter att husse försvunnit en stund och sen kommit tillbaka gick det lite bättre med koncentrationen
image155

Tim klarar en platsliggning trots husse och andra hundar en bit ifrån
image156

 Äntligen lite fokus från Tim...
image157

Hopp över hinder i långlina är inte helt lätt att ha koll på
image158

Hopp
image159


Kommentarer
Postat av: Tessan

Skönt att ni tog saken i egna händer,då vi missat att skriva ut i gästboken om att ingen skulle vara där i söndags....vilket jag förklarat i gästboken.Men ni ser ju ut att haft det riktigt bra!
Kramis från oss!

2008-01-14 @ 23:07:59
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Anna

Jag hade inte räknat med att det skulle vara någon som ledde samträningen utan hade bara tänkt åka dit för att träna lite med Tim. Sen att det kom en massa folk var ju enbart trevligt även om Tim gjorde sitt bästa för att skrämma iväg dom....hmmmm

Hoppas vi ses där ute framöver, må så gott!
/Anna med Tim

2008-01-15 @ 14:45:08
URL: http://timsevimse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0