Tempoväxlingar och ingångar

Var hos pappa ett tag idag så jag passade på att träna lite bakbenskontroll och ingångar med Tim i hans hall/kök för att det skulle bli en miljö med lite störningar i, Tim var jätteduktig. Tränade även ett pass med honom ute i mörkret på en gräsplätt som hade lite ljus från gatlyktorna....är så himla trött på mörker och slaskväder nu. Tim fick träna vändningar och tempoväxlingar i fot vilket gick väldigt bra, men han blir lite osäker vid långsamt fot då han gärna vill lägga sig ner vilket beror på att jag vrider mig lite snett med överkroppen mot honom, måste tänka på mitt kroppsspråk! Tim fick även träna ingångar från olika håll samt göra ett par långa inkallningar för att få upp farten hos honom, vilket han tyckte var kanonkul. Han var väldigt rolig att träna med nu ikväll, enormt fokuserad och höll ovanligt bra koll på alla ben och tassar.

Vi har Zingo här inatt också så jag gick ut och körde lite klickerträning med honom, väldigt enkla saker som spontankontakt och frivilliga sitt, ligg bara för att få honom att våga prova lite beteenden. Han verkade tycka det var roligt för han blev väldigt kontaktsökande. Nu sover han sött, så det tar på krafterna att använda huvudet.

Zingo och Tim i sängen
image140


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0