Full fart hela dagen...pust...

Idag har det varit full fart, på förmiddagen var jag ute och tränade lydnad med Tim medan pappa fotade lite. Tim var väldigt motiverad, alert och trevlig idag. Vi tränade en del vändningar och det märks att Tim inte riktigt hinner med att läsa mig då han halkar efter eller tränger i vändningarna trots att han kämpar på bra. När jag väl koncentrerar mig på att planera min väg, vara tydlig och inte "springa runt"  i vändningarna utan ge Tim en chans att hinna med så är han faktiskt riktigt duktig. Vi behöver bara få lite bättre kroppskontroll tillsammans. Ställandet gick ok idag förutom att jag gör dubbelkommando, vilket syntes tydligt när jag kollade igenom bilderna. Jag såg även att jag rör mig väldigt konstigt med benen ("spatserar") vid läggande under gång vilket kanske kan förklara varför Tim blir så osäker och inte förstår vad jag vill. Annars är jag väldigt nöjd över Tim idag, han kämpade verkligen och gjprde så gott han kunde, de tabbar som blev på träninge var heöt och hållet mitt fel.

Tim ser smått galen ut...


Fritt följ


Inkallning


Kolla matte vilken kontakt jag kan ha, ge mig godis!


oj, oj, oj....Jag gör dubbelkommando med handen på hög nivå vid ställandet


tur han stanna iallafall...


Vid lunchtid åkte vi till husses mormor och åt middag vilket Tim tyckte var jättemysigt eftersom hon alltid har lite extra gottis till honom. Vi blev kvar ganska länge och när vi kom hem tog jag, husse och Tim en långpromenad på Tinnerö eklandskap. Tim gick lös och skötte sig utmärkt ända tills var nästan framme vid bilen, då tvärnitade han och slängde sig med huvudet före i en komocka...urk! Det var bara att ställa sig och bada honom när vi kom hem vilket inte är jättekul då Tim tycker det är jättetrist att duschas och det tar sin lilla tid. Ren och fin blev han iallafall och jag blev helt slut så nu väntar snart kudden.

Kommentarer
Postat av: Sigge

Nästa gång jag letar svamp så ska matte filma har hon lovat.

Bara det låter bli att ösregna då!

Undrar just när våra människor ska lära sej att kossor visst äter hundar och inse att vi inte behöver vara i närheten av dom.

2008-07-18 @ 19:39:57
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Här har det tränats en massa medan jag suttit utan internet och våndats. Tim är lika vacker som vanligt, till och med min sambo vill vara med och kolla bilderna i din blogg ;)

2008-07-18 @ 22:08:22
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: gråben

Så snällt att du tycker jag är fin. Våran Zara tycker också mycket om komockor, men dom ska vara färska hälsar hom Timsevimse.

Voff och mys från en blöt Gråben

2008-07-19 @ 00:40:51
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: Latte

Hej Tim! Vilken mysig hund du verkar vara! och väldigt duktig på lydnad vad jag ser, det är ju alltid bra att kunna! tack så jättemycket för kommentaren i bloggen, det är alltid så roligt med kommentarer...:-)



Ha det så bra!



Kramar //Carolina & Latte

2008-07-19 @ 15:17:30
URL: http://latte.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Ni är så duktiga. Väldans nyttigt att få se sig själv när man tränar. Man har visst en hel del konstigheter för sig. Heh!

2008-07-19 @ 19:11:34
URL: http://www.bentley.dinstudio.se
Postat av: Sigge

Min matte är ju också väldigt envis men jag har ju lyckats träna henne i att leta saker.

Du vet människor kan bara de vill!

2008-07-19 @ 21:22:15
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth

Ha, ha kul det där med apporten i bilen:)

2008-07-19 @ 22:36:28
URL: http://www.bjorkmannarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0