kvällsaktivering och bad

Tim har haft en lugn dag så på kvällen åkte vi ut med sällskap av husse, pappa och Zingo för att ta en promenad samt lägga ett spår till Tim.  Hundarna fick busa lite och promenera med husse och pappa medan jag gick bort och la ett spår åt Tim. Spåret gick i tuff terräng (sly, gropigt, mossigt, halt, över en rishög mm) med två "vanliga vinklar" och en spetsvinkel, i spåret la jag en kort spårapport och i slutet Tims mjukoststub. Idag fick husse spåra med Tim och det gick jättebra förutom att Tim höll lite högt tempo (husse bromsar honom inte alls). Tim gick klockrent trots bökig terräng och markerade spårapporten fint genom att lyfta den och vända sig stolt mot husse..."titta vad jag hitta", innan han släppte den och fortsatte spåra. Efter spåret åkte vi bort till blåa så hundarna fick bada vilket dom tyckte var kanonmysigt, Zingo ville inte alls följa med upp sen när vi skulle hem. Tim simmade ut riktigt långt idag vid ett tillfälle, kul att se eftersom han brukar bli lite fegare när Zingo är med och badar.

Tim och husse förbereder sig innan spåret


Tim spårar i full fart


Typiskt Tim, ligga ner i vattenpölen och dricka...


Två badglada hundar


Simma, simma.... Zingo vill ha Tims leksak




Tim i profil...han börjar bli rätt rejäl i kroppen nu....


Finaste Tim! (Inte alls partisk....)

Kommentarer
Postat av: Tanten

Jag kommer att bli tvungen att skaffa en Tim om jag fortsätter att komma hit... och det gör jag ju ;) De är så vackra både Tim och Zingo!

2008-07-14 @ 02:19:50
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Elisabeth

Visst är han fin Tim! Kan inte annat än instämma. Så mcyket skoj ni har hunnit med. Kul att läsa om era upptåg och träningar.

2008-07-14 @ 11:15:27
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Sigge

Ligga i vattenpölen!?

Du man ska plaska i dom inte ligga o dra sej!

Förresten hur kan du ha vattenpölar?

Här finns det inga, spagroparna försvinner också nu igen

2008-07-14 @ 19:09:09
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Ser mysigt ut, det där att ligga i pölen och dricka gott lervatten. Två goda flugor i en smäll! Där ser du förresten VERKLIGEN ut som en maxiatyr av mig!

2008-07-14 @ 21:39:37
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Klart du inte är partisk;)

Jaha ja nästa gång ni spårar kan ni ju slå en pling;)

Kramis!

2008-07-14 @ 23:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0