Mysig hunddag

Idag har vi haft en jättehärlig hunddag. Vi började med att vandra en vacker naturled som jag glömt bort vad den heter utanför ljungsbro någon stans tillsammans med Git och Håkan och deras vovvar Quincy och Åke. Vi var väl ute kanske 2 timmar med ett par pauser. Först gick alla hundar kopplade, sen vid första fika stoppet vid vattnet fick Tim vara lös och svalka sig lite. Han ville väldigt gärna gå fram till Quincy som jag tror var i slutet av sitt löp men han höll sig i skinnet. Tim fick gå lös bakom mig när vi fortsatt en bit och var jätteduktig sen fick han frikommando då Åke släpptes så det fick hälsa och leka. Dom hade jättekul ihop och fungerade över förväntan, visserligen så är ju Åke kastrerad och jag såg på Tim att han inte var det minsta spänd men att de skulle leka på så lika villkor var en överaskning. De sprang och plaskade i vattenhål, över stock och sten i skogen och fann verkligen varandra. Bitivs tog vi in hundarna till sidan så de fick lugna ner sig samt vid olämplig terräng. Tim gick fint lös bakom mig och skötte sig bra utom de tillfällen då han försökte smyga bort till Quincy, tillslut fick han sig en åtsägning både av henne och mig så då skötte han sig bättre (hon luktade ju såå gott...)

Promenad på rad....


Åke och Tim busar


Vattenpaus


Efter promeaden skulle Git och Quincy till avslutning på deras rallylydnadskurs och vi var välkomna att följa med så det gjorde vi. Tim fick hälsa lite på Alice när vi kom fram vilket gick bra  även om hon tyckte han var lite småläskig. Git och Quincy var jätteduktiga på rallylydnaden då de gick en hel bana jättefint. Jag fick prova att gå banan med Tim och det gick faktiskt bra med tanke på att han bara provat rallylydnad två gånger och det är bra länge sen. Andra gången vi gick banan fick Tim gå lös så jag slapp trassla med kopplet och det gick jättebra, han höll sig fint hos mig trots störning av att husse rörde på sig, Quincy mm en bit bort. Är faktiskt riktigt stolt över Tim idag, han har skött sig aldeles utmärkt och han är alltid så positiv till att hitta på saker, Min älskade "plutt".

Alice och Tim sitter fint


Git och Quincy i rallylydnadsbanan


Här försöker vi oss på en vänstersväng


Koppletrassel vid läggandet...mycket att hålla reda på


Lättare utan koppel...här ska vi gå slalom


Tack Git, Håkan & Anita (samt alla fyrbenta såklart) för en trevlig hunddag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh så trevligt! Tänkte jag skulle kommit ut till Anita men ryggen vill inte riktigt:(

Må gottis!

2008-07-12 @ 21:13:56
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

oppps glömde skriva mitt namn i förra inlägget;)

2008-07-12 @ 21:16:23
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Sigge

De där igelkottvalparna bor under en sten intill den största gatan här i samhället!!!!!!

Bara att hoppas att de klarar sej.

Idiotiskt ställe säjer matte.

Men snälla människor har satt upp skyltar om att akta dom.

2008-07-12 @ 21:33:39
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Bara kiakr in och säger hej! Vilken härlig dag du haft, Tim! Jag har mest varit i blåbärsskogen, Gott!!!

2008-07-12 @ 23:39:21
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Tanten

Det är så roligt att se bilder på och följa ert arbete!

2008-07-13 @ 14:32:04
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Tanten

Vi ska behålla lilla Engla. Först tänkte vi på Yla som är den piggaste och alertaste av dem.Men det är en kille från sbk, han är instruktör som får ta henne. Engla är den vekaste av dem alla, så det blir gott att ha henne kvar så vet vi att hon inte far illa eller blir missförstådd.

2008-07-13 @ 16:24:36
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Bella

Hej!

Vilka härliga bilder och vilka massa presenter matte tog med sig från Stockholm. Här gör jag mitt bästa för att ständigt vara i vägen och jag lyckas jämt. Idag satte de upp lite mera så att taket ska kunna läggas på i morgon. Såklart var jag ivägen hela tiden jag ärså bra på att bygga altaner :-)

Puss på nosen

Bella

2008-07-13 @ 21:16:49
URL: http://orvegard.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0