Platsliggning är svårt...

Gick iväg med Tim till valla idag för att träna lite lydnad, han fick gå lös dit och skötte sig jättebra, brydde sig inte om människor, cyklar mm. När vi tränade passerade det folk med en hund så jag kopplade upp Tim just då eftersom jag inte är helt säker på att han stannar i alla lägen, samtidigt måste jag väl våga chansa någon gång för att se hur bra grundlydnad jag har på honom....svårt det där... Nåja, träningen gick sådär, Tim var duktig i fotgåendet och ställandet gick mycket bätte än det brukar även om vi har en bit kvar. Tim har dock börjat bli sämre på platsliggningen, det känns lite som om han tröttnar och tycker det är tråkigt att ligga. Vet inte riktigt hur jag ska få honom att ligga mer aktivt och koncentrerat, han har väldigt lätt att gå upp nu. Får försöka fjäska för lite folk så att jag får träna plats med andra hundar, andra störningar mm så kanske vi kan få ordning på det tillslut.

Tim tokstolle...


Kommentarer
Postat av: Kasper

Ser att du håller din matte lite på halster ibland. Det är bra, tycker jag - man ska inte skämma bort dom! :-)

2008-07-16 @ 00:29:43
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Kasper

Ser att du håller din matte lite på halster ibland. Det är bra, tycker jag - man ska inte skämma bort dom! :-)

2008-07-16 @ 00:30:27
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: camilla

Puss på stora nosknoppen!!

2008-07-16 @ 21:28:17
URL: http://www.bentley.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0