Tränat lydnad med överladdad hund...

Idag gick jag ut för att köra igenom några lydnadsmoment på Tim på fm för jag ville se vad som satt nu efter att han vilat. Vi hade sällskap av husse och pappa då dom ville prova lite kamerainställningar. Tim var överladdad idag och det gick inte speciellt bra. Ställande och läggande gick inte och vid frittfölj drog han några varv runt gräsplanen. Linförighet gick skapligt bitvis och fasthållande av apporten gick ok. Tim fick göra två apporteringar, första funka inte alls då vi inte hade någon kontakt men andra gick bra förutom att Tim höll väldigt löst vid ingången. Platsliggning med störning av mig (krypandes, springandes, hoppandes mm) gick bra, men det var nog mest för att tim var trött.

Det kallas kommunikationsproblem...fråga mig inte vad vi gör här?...


Oh, ett kort ögonblick kontakt vid linförighet...


Apport!


Tim busar med bollen


Tim fick gå en promenad och busa lite med Zingo sen för att få göra av med lite kroppslig energi, han skötte sig bra och tyckte nog det var ganska mysigt att få komma ut lite. Det var riktigt skönt väder ute då, bitvis soligt och fint. Tim behövde få ladda ut, nu tror jag han börjar bli sig själv igen efter att ha vilat då han ligger och sussar i sängen istället för att springa runt och tjata. Jag ska nog snart lägga mig jag också, börjar få lite feber igen och ont i huvudet.

Tim myser i skogen


Vilopaus

Kommentarer
Postat av: malte o snoken

de må va kommunikationsproblem men det är rysligt fina bilder den översta var så bra att man nästan kunde stoppa in handen o ta på er!

2008-07-10 @ 14:06:02
Postat av: Sigge

Matte säjer att det var tur för mej att Grävling inte var riktigt vuxen. Hade den varit det så hade den antagligen försökt bita mej.

Jag har en ny film hos mej när jag grejar med en liten pinne.

2008-07-10 @ 21:54:46
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Hej maxiatyren...!

Kommunikationsproblem? Jag tycker ni verkar leta efter samma sak, där i gräset. :-) Ett smultron kanske? Eller nåt blåbär? :-)

2008-07-10 @ 22:55:12
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Rysligt fina rosa tungor;)

Kramis

2008-07-10 @ 23:27:35
Postat av: pia warnhag

Tack för grattis. Du har så härliga bilder på sötnosen.

Kram på er

2008-07-10 @ 23:46:18
URL: http://lagottoflickorna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0