Midsommarfirande med tråkig start

Gårdagens midsommarfirande skedde hos en bekant ute i hennes sommarstuga. Vi visste ju sen innan att det skulle komma en hund till dit, en liten riesenvalp på 10 veckor som hette Hugo. Tyvärr började det lite dåligt för när vi kom dit hade grannen i sommarstugan bredvid gått över med sin 2 åriga bernersennen hanne som höll på och hälsa på Hugo (valpen) som var ganska så rädd och Tim blev lite spänd när han såg dem så jag fick gå bort med honom en bit. Tim och Hugo kom i alla fall bra överrens även om Hugo var lite försiktig först men sen släppte det och Tim skötte sig jättebra. Tyvärr så kom grannen gåendes igen över tomten och varnade först när hon precis skulle gå förbi vilket gjorde att Tim sprang fram och ställde sig ca 2 meter ifrån och morrade då han nog ville skydda Hugo. Tim skulle precis vända tillbaka mot oss när jag såg hur hennes hund spände sig och sen började de gruffa. Jag gick för att ta bort Tim därifrån och precis då ryckte bernersennen hunden till så ägaren föll. Jag fick fatt i Tim och kommenderade honom att ligga, därefter fick jag tag i hennes hund och höll den bakom mig så att det inte skulle bli mer gruff medan jag bad om ursäkt för att Tim gått dit och undrade hur det var med henne. Hon blev tyvärr helt rasande och hävdade att jag skulle vara glad att hon inte brutit något då hon minsann var reumatiker, att min hund var en dominant hemsk stridslysten hund och att hennes egen hund var helt oskyldig och snäll. Under hela samtalet låg Tim snällt ner och jag försökte förklara att ingen av hundarna tagit skada och att hon näste gång skulle säga till när hon tänkte gå förbi över tomten så jag kunde koppla upp Tim. Tyvärr gick det inte fram då hon bestämt sig för att Tim var en hemsk hund då hon sa rakt ut att hon fick kalla kårar av att se honom lös på tomten. Detta gjorde att jag blev jätteledsen eftersom jag såg att hennes bernersennen gav väldigt dominanta signaler mot Tim och även skrämde valpen lite med hon hävdade att hennes hund var jättesnäll mot allt och det gick tyvärr inte att prata med henne. Resterande av midsommarfirandet gick i alla fall bra men tyvärr var ju Tim väldigt uppstressad efter detta då han märkte att jag var upprörd och ledsen. Vi gick i alla fall och kikade på midsommarfirandet och grillade lite på kvällen. Tim fick ett märgben att sysselsätta sig med som han efter ett tag tröttnade på och då snällt överlät till Hugo. Tim fick även vara i bilen en stund senare på kvällen för att han skulle få vila lite då det var mycket människor där och även en treårig liten kille som gärna ville leka med Tim när han skulle vila. Vi sov över i en liten stuga och Tim envisades med att krypa upp i sängen en stund där han somnade sött mellan mig och husse. Kvällen här hemma blir nog lugn, Tim är trött och ligger och vilar och vi är även hundvakt åt Zingo, pappas hund som stannar hos oss till imorgon.

Tim leker med en boll med lilla Dennis


Tim och söta Hugo med sin matte


Tim och Hugo var med bort till det allmänna midsommarfirandet


Vi vet att du har korv i fickan...


Stor och liten...


Jobbigt och vara barnvakt ibland tycker Tim...




Tim tokstolle....


Märgben är gott!


Kommentarer
Postat av: Sigge

Korkad hundägare!

Den där lilla valpen var söt och det verkar ju som om du fick en bra midsommar i alla fall.

Såna där svanar kan vara griniga typer. Man ska nog hålla sej på säkerhetsavstånd från dom.

2008-06-21 @ 18:45:08
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Jo du sådana "damer" finns det tyvärr gott om...vi vet alla att Tim är en harmonisk och trevlig hund, så glöm henne....idoter finns det överallt!!



Kramis på er allesammans!

Snart är det tisdag igen och då är vi bara trevliga hundar och ägare som möts;)

2008-06-21 @ 22:41:35
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: malte o snoken me matte

vilken trist start som sagt, killarna såg ut att ha haft det lite buskuligt iaf! Glöm trista tanten, hon hävde nog ur sig en massa dumt för hon blev rädd... men det gör ju inte saken bättre för det förstås!

kram o taxgos till er, det piggar upp hoppas vi!

2008-06-21 @ 23:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0