Samträning i snön

Idag åkte vi på ledd samträning på "fritt följ". Vi fick gå slaom mellan varandra, göra olika saker vid koner (lite liknande vissa rallylydnadsmoment) och träna lite själva. Jag fick lite små tips av snälla människor där ute och tycker faktiskt att Tim skötte sig riktigt bra imellanåt. Jag lyckades hålla mig ganska lugn även om jag gärna belönar Tim lite för spralligt, men det är svårt...jag är ju lite sån som person att jag gärna vill belöna med hela kroppen och då går Tim upp i stress. Sen är det ju en sån skilnad när vi är helt själva och tränar eftersom Tim oftast jobbas lös då (eller i långlina) och inte alls går upp i varv lika mycket som han gör när det är mycket runt omkring som han vill hålla reda på. Efter träningen fick Tim ligga i bilen och varva ner medan vi fikade.

Tim poserar i snön
image500

Här går vi slalom mellan hundar
image501

Duktiga tim går förbi runt Curry
image502

Här är det sitt vid konan som gäller
image503

Sitt igen
image504

Läggande vid konan
image505

Duktig kille, Tim får belöning när han är lugn
image506

Innan vi åkte hem tog jag ut Tim en stund till då han fick göra några inkallningar, platsliggning med människostörning (kort) och lite fasthållande och gripande av apporten i snön. Bra att se att Tim tar apporten även om den är kall och ligger i snön. Han har börjat gripa riktigt bra nu bitvis, nu gäller det att få honm säker och snabb vid ingångarna till mig, han är ju fortfarande enorm lättstörd när det gäller apporteringen... (och även en del andra moment).

Fasthållande av apporten
image507

Gripandet gick bra trots snö
image508

Apport!
image509

Kommentarer
Postat av: malte o snokas

det är det vi alltid sagt du e så duktig timsingen! sen att man blir lite stress-sprallig...vem blir inte det...

2008-03-25 @ 10:28:16
Postat av: Cavvetjejerna

Åh.. vad det ser kul ut!
Känner mig riktigt sugen på att börja kurs snart.
Det blir den 9:de april. Ska bli så kul.
Cavvetjejernas matte

2008-03-25 @ 16:45:01
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Tack för din medkänsla.
Katteländet är superjobbigt när hon tror att jag är hennes kattvalp.

2008-03-25 @ 17:48:43
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: molle

Men hallå där Tims matte.. vad hörde jag... hur kan Tim bli lugn av att ligga i bilen vid fikat... fel fel fel.. man måste såklart vara med vid detta viktiga moment som fika !!! klart slut..

2008-03-25 @ 20:54:29
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Veronica

Hej, vad duktiga ni är som tränar så mycket =)
själv har jag ingen inspiration alls, känns som år o dar sen man tränade sist, fy på mig ;)
får ta i med hårdhandskarna snart, får man skylla på vädret????
Veronica

2008-03-26 @ 19:50:09
URL: http://web.comhem.se/isavittra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0