Sökkurs igen i ny skog

Äntligen var det sökkurs igen. Tyvärr var det lite blött eftersom det kommit lite tråkig blötsnö under natten som smälte. Tyckte hundarna och förarna var duktiga idag, även om jag tyvärr inte såg när det var Novas tur eftersom jag höll på att "skritta av" Tim då.

Duktiga Tambo har hittat Tessan och de är på väg tillbaka
image375

Åke har glömt bort att han är en lugn kille, full fart ut hade han, duktiga killen!
image376

En fokuserad primo på väg ut
image377

Nova har full fart
image378

Tim var duktig måste jag säga med tanke på att jag riktade honom lite knasigt samt gick lite tokigt i skogen när vi skulle tillbaka efter att ha planterat ut figgarna (ja jag vet att mitt lokalsinne är kass....) Tim fick springa på tre figgar och avsluta med ett motivationsskick. Han sprang fint ut men idag hade han inte lika lätt att stanna kvar hos figgarna utan sprang bort mot mig vid ett tillfälle. Instruktören sa att vi troligtvis ska testa sökrulle lite på Tim nästa gång, ska bli spännande och se om han har intresse av den då. Efter motivationsskicket fich Tim låna Åkes fina leksak och kampa lite med Git, kul!

Tim har bråttom iväg för att hitta figgen
image379

Tjohhooo!, ut mot figgen...
image380

Motivationsskick, Tim vill till Git!
image381

Belöning efter arbete, Jippie...kolla vad jag fick låna av Git, Åkes fina rulle!
image382

Bus matte!
image383

Måste  säga att Tim uppförde sig riktigt bra bland dom andra hundarna idag, han fick ligga i bilen med luckan öppen och kika på dom medan jag satt brevid och såg till att dom inte kom för nära. Bra att han får lära sig bitvis att kunna slappna av trots andra hundar runt omkring. Tim blev ganska trött, ska försöka få tid att börja jobba upp hans kondis lite så att han orkar mer. Dock är det fullt hus nu då pappas hund kom hit idag och kommer att bo här ett tag då pappa ska operera axeln och blir konvalecent ett tag framöver.

Kommentarer
Postat av: Tessan och

Hej hopp!

Stjäl 2 bilder...kommer ju inte in på FTP:n!!!! Buhu snyft!! Tack för idag....jag och djur är helt slut:)

2008-03-02 @ 22:16:50
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: kicki

Hoppas Timsen Vimsen vilar upp sig till nästa söndag, det ska bli så spännande att se hur det går med rullen!
träna hemma och utomhus, det räcker med att "figgen" är 5 meter bort, bara så att han kommer igång med att hämta sin rulle. Men jag tror det kommer gå lysande, han var så duktig och lugn under kursen. Bra jobbat / KRAM från instruktören Kicki

2008-03-03 @ 09:36:01
URL: http://www.kickifohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0