Spårning ochhundmöte

Idag la husse ett spår till oss, men när jag och Tim skulle gå det efter att det legat ca 4 timmar mötte vi på en lösspringande labbetik med matte långt efter. Jag satte Tim bakom mig och stod och höll koll så att hunden inte skulle komma fram, fyra gånger sprang den mot oss men stannade ett par meter ifrån. Tim var jätteduktig och satt tyst och lugnt bakom mig, när de försvunnit en bit bort gick jag bortåt med Tim och gjorde ett läggande, vilket funkade kanon. Ibland går det riktigt bra vid hundmötena, speciellt när jag klarar av att hålla mig lugn :)
Tim tog upp spåret bra och hittade första spårpinnen som han markerade, dock lite slarvigt. Därefter märkte jag att han tappade spåret och virrade runt och hade svårt att bestämma sig så jag valde att avbryta tillslut då han drog bort dit den andra hunden gått. Ska se till at köpa snitslar så att jag har bättre koll på vart spåret går, dock är jag nöjd över Tim ändå eftersom han klarade av att spåra en del av spåret trots att den andra hunden sprungit omkring där.

Förväntansfull Tim innan spår
image373

Han spårade på bra fram till första spårpinnen och en bit till innan det blev för svårt av alla andra dofter
image374

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0