Avslutning på fortsättningskursen på bruks

Idag var det avslutning på brukshundsklubben. Vi gick igenom de moment vi hade kvar på allmänlydnadspasset som inkallning med störning där hundarna fick springa förbi varandra,  kvarstannande med störning, mötande med störning samt passivitet och visitation. Tim skötte sig bra och brydde sig inte om de andra hundarna förutom att han försökte smyga fram till en söt 7 mån tik vid ett tillfälle, men jag hann hejda honom. Efteråt blev det fika och prat. Innan vi åkte hem passade jag på att träna lite själv med Tim lös, han var lite seg då han kände doften av en löptik som gått där innan.  Tim fick även hoppa lite på agilityplan. Det var jättelänge sen vi körde agility och Tim har ju tagit det lugnt ett par dagar så han fick lyckorus och sprang och tog en massa extra hinder och lyssnade inte speciellt mycket på mig.... Han stannade iallafall på plan så det var ju bra, inte lätt när det spritter i benen. Det var bra att Tim fick ladda ut lite idag för imorgon blir det tyvärr en tråkdag igen då jag har seminarie och plugg hela dagen så Tim får nöja sig med promenader med husse.
Nu väntar kudden, ska upop tidigt.....Zzzzzz......

Tim testar agiitybanan och får lite busryck

Kommentarer
Postat av: malte o snoken

oj vilken fart! vilket yrväder som for runt, men det såg väldans kul ut! Spänstigt matte!! Ha en skön helg med massa gos o "lätt-plugg"

2008-05-23 @ 14:20:21
Postat av: molle

oj vad härligt med lite bus...du timsen du ser riktigt lycklig ut!!
ha en go helg nu

2008-05-23 @ 18:20:38
Postat av: Sigge

Det där såg skoj ut helt i min smak.
Ha en riktigt bar helg. Jag planerar för en massa bad. Ska jag bada åt dej?

2008-05-23 @ 20:32:20
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Lizzie med flock

Halloj !
Måste ju sätta en tass och tala om att vi " varit och hälsat på " .. :-) ! ( Hittade hit från Malte och Snoken ! )
Jättehärliga bilder på en livsglad hund !! Efter vår träning i dag vid klubben, så fick både Lizzie och hennes kompis avsluta med just bus i Agilityhagen, och jag kan ju bara konstatera att trots att det är länge sen vi testade just Agility ( Står på önskelistan .. *s* ! ) så var det inga som helst problem med att sätta full fart över A-hinder och att dyka genom både vanliga och platta tunnlar .. *s* !
Har´e gott och lycka till med din mysiga hund !
// Hälsar Lizzie med matte från Uppsala

2008-05-23 @ 22:17:57
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm
Postat av: Elisabeth

Så där gör jag också! Det blir lite adrenalinkick när man har klarat av tunneln eller eller något högt och skojigt hinder.
Tack för stödet!

2008-05-23 @ 23:10:35
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Sazsa

Trevligt trevligt :)
Såg er när vi hade julkul ute på klubben i vintras :) Han är riktigt fin lille Tim ;)
Ja det behövs mer sådant folk så bara glad att jag kan hjälpa till att hålla saker och ting igång :)
Är ju så trevligt folk därute :)

2008-05-24 @ 12:17:21
URL: http://thiara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0