Tim badat i "blåa".

Idag vid lunchtid skjutsade husse ut mig och Tim till en konstgjord sjö "Blåa". Tim fick bada och leka och mysa omkring medan jag fotade lite och satt och njöt av att titta på alla hans glada upptåg i vattnet. Idag hade vi besök i sjön av två kanadagäss som simmade omkring och blängde på Tim som gärna ville simma fram till dem och kolla läget men höll sig i skinnet när han insåg att han inte fick. På hemvägen blev det en längre skogspromenad innan vi kom ut vid fältet innan vårat bostadsområfe. Tim fick gå lös ända tills vi kom fram till cykelvägen som går hem, då åkte kopplet på. Tim var väldigt lyhörd och trevlig idag, tror att det berodde på att jag hittade på en del skojigheter i skogen som att klättra på stenar, hitta godis på marken och i träd samt lite kontaktövningar som avslutades med kamp och lek med "badpipisen". På hemvägen mötte vi två hundar, en bullterrier som gjorde utfall mot oss och Tim reste ragg men jag lyckades få kontakt med honom så det blev inget av det, skönt. Den andra hunden vi mötte var en spaniel och då fick Tim sitta medan de passerade och det gick bra, han satt tyst och kikade och tog sen kontakt med mig igen. Knepigt det där med att vissa hundar går bra och andra inte....jag försöker ju att vara lugn och tydlig vid alla möten men det är inte helt lätt.  Nåja, nu blir det en lugn kväll, Tim ligger och myser på balkongen där det är svalt och skönt nu.

Bada!!!
image753

image754

Tim simmade väldigt lugnt och fint idag
image755

Jippie!
image756

Konsten att döda en "pipis"
image757

image758

Tim sitter på en sten och räcker ut tungan....
image759

Mysigt i skogen
image760

Kolla vilken fin pinne jag hitta!
image761

Mot slutet av promenaden när det straxt var dags att ge sig in bland bebyggelsen
image762

Kommentarer
Postat av: malte o snoki

å va kul du haft! fin bild på blöt päls man riktigt kunde ta på timsingens blöta päls!

2008-05-12 @ 20:52:44
Postat av: molle

otroligt vackra bilder på en helt otroligt vacker hund..

2008-05-12 @ 21:59:37
Postat av: Cavvetjejerna

Vilken glädje det är i dessa badbilder på vackra Timse
Cavvetjejernas matte

2008-05-12 @ 23:09:04
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och

Puss på nosen din snygga Vita Varg!!

2008-05-12 @ 23:25:20
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Sigge

Skönt att se att du fått bada.
Men jag får ju simma varje dag så jag fortsätter att ta några extra simturer åt dej.
Måste ju ha nåt att skylla på när matte tycker att det räcker.

2008-05-13 @ 20:22:54
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Sacco

Matte undrar ocskå, varför fungerar det med vissa hundar och andra inte?? OM man bara visste!

Det vita lyckopillret ifarten! Tjusigt!

2008-05-13 @ 22:17:24
URL: http://www.bjorkmannarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0