Gårdagens freestyleträning mm

Igår fick vi möjlighet att följa med Erika och Josefine till ett ridhus och träna freestyle. Var lite fundersam hur det skulle gå med fyra hundar i bilen när Ina löpte men det gick riktigt bra. Tim och Ina fick ligga bak och Jossans pinscherkillar satt fram. Tim var lite gruffig först då han minsann ville visa att det var hans löptik men efter ett tag gav han sig och skötte sig fint. Ina låg lungt i bilen utan att bry sig så det var jätteskönt. Vid träningen var Tim riktigt duktig, gick bra att jobba honom lös och han gjorde en del riktigt fina freestylerörelser, dock var han lite ivrig så det blev några extra glädjepiruetter runt mig. Skönt att han inte försökte gå fram till de andra hundarna iallafall, visst blängde han lite på dem med höll sig i skinnet. Tim och Ina fick sitta uppbundna medan jag kollade på de andra lite, gick bra så länge jag satt hos dem men Ina skällde såklart om jag gick ifrån henne och tränade med Tim eftersom det var helt nytt för henne. Tycker ändå hon tog det riktigt bra, hon var inte speciellt låst av hundarna eller människorna. När vi tränat färdigt fick Ina långlina på sig och sen höll Erika henne medan jag gjorde ett par motivationsinkallningar vilket gick riktigt bra. Efter det insåg Ina att Erika minsann var en rolig prick så sen sprang hon självmant mellan oss likt budföringar och fick godis, kanonbra socialträning för henne där hon själv insåg att det var kul med en annan människa. Stort tack till Erika för det och för skjutsen.

Vårt träningssällskap...


Hallå ska vi sitta här länge till eller?


Idag har hundarna fått en lugn dag, dom var rätt trötta efter träningen igår och jag har fått feber igen...suck...envist värre. Nu på kvällen har vi fått besök av min kusin som ska "låna sängplats". Ina skällde lite precis när hon kom men sen har hon varit framme och både hälsat, visat leksaker och kelat lite med henne på eget bevåg :)

Nu väntar nog soffan och en kopp the, orkar inte så mycket mer idag.




Kommentarer
Postat av: Jeanette & Gizsmo

Vad duktiga ni är !Krya på dig :-)

2008-11-28 @ 21:57:14
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Carolina & Latte

Du håller igång du Tim!

Ja, freestyle är ju en härlig hundsport som jag älskar! Den passar nog perfekt för oss två. Tror du att det kan ha och göra med att vi båda är vita?



Kramar



//C&L

2008-11-28 @ 22:10:12
URL: http://www.123minsida.se/latteshundtips
Postat av: Tessan

Skoj med freestyle! Eller inte vet jag har aldrig provar;) Du får visa mig några "mooves" nån gång! Aj aj Tim och om ca 12 dagar en höglöpnde tik....skulle ej funka här kan jag lova;) Du får väl sätta kyskhetsbälte på henne...För som sagt var det går fort...

Kramis, du kommer väl på söndag???? Behöver ngn som kan fixa skinkmackor!! Jag är där vid 10.00!

2008-11-29 @ 00:13:08
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Åsa

Gosevovvarna! Nospussar till er från oss alla!

2008-11-29 @ 00:38:11
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Kasper

En gång för väldigt, väldigt många år sedan hade matte en cavalierhane och en schäfertik - det bara blev så. Den stackars lilla killen höll på att bokstavligen springa livet ur sig när han löpte iväg över gärdena efter schäfertiken. Matte fick lov att lämna bort honom ett par veckor.

Lycka till - hoppas det går vägen, säger matte. Problemet är ju trots allt övergående.



Ja, det är väl det, säger jag. Lite synd, för nog är väl livet lite mer spännande jsut nu? :-)

Svansvift och lite nosgos - till Ina också - från mig!

Och ha en skön helg!

2008-11-29 @ 00:44:50
URL: http://www.belof.se
Postat av: lotta

fina kappor :) du , ni har en utmärkelse att hämta i min blogg!! kramiz

2008-11-29 @ 08:11:34
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Ni är så flitiga!!!! Hoppas du får en lugn och trevlig helg.

Krya på dig!!!!

2008-11-29 @ 08:47:31
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Verkar jättekul med freestyle. Skulle gärna vilja gå en sån kurs.

Vad fina dom är i sina täcken, Ina och Tim.

Har hon inte kommit i höglöp än? Blir nog jobbigt då!

Kramis

2008-11-30 @ 18:03:19
URL: http://www.cavaliersajten.se
Postat av: Giah

Matte hoppas din matte kryar på sig så dom kan ses på söndag!!!

Jag ska vara hemma med värdens bästa Monica va vi ska gosa och promenera och mysa!!! Tänk att få rå om henne alldeles själv :)



Puss Giah

2008-11-30 @ 18:51:25
URL: http://belgarhuset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0