Märgben är smaskens!

Idag blir det en ganska kort blogg, är trött och ska nog lägga mig i sängen och läsa lite snart inna jonh blund kommer farandes. Tim har fått en vilodag med lugna promenader och gos eftersom han simmade rätt hårt igår så behöver han ta igen sig lite dagen efter för att musklarna ska få återhämta sig ordentligt. Ina har fått fortsätta träna på att gå i koppel och kontaktövningar, bitivs är hon jätteduktig och går lugnt och fint och bitvis stressar hon och tycker det är jobbigt med en del människor/hundmöten då hon lätt skäller, stissar upp sig och blir utåtagerande.  Med henne har jag backat till "valpträning" och kör mycket beröm och ignorerar henne när hon gör "fel", hon behöver stärkas en hel del och det gäller att vara med hela tiden och guida henne rätt med varsam hand. Ina har även fått vara lös själv idag en stund då jag passade på att berömma frivilliga inkallningar med hjälp av klickern, hon var riktigt duktig och kontaktsökande. Nu ikväll har hundarna fått varsit märgben att snaska på vilket dom uppskattade, var lite rädd att det skulle bli konkurrens imellan dem men det fungerade bra. Dom har snällt legat och tuggat på varsit håll utan gruff så det känns skönt.

Gotti gotti....slafselislafs....


gnaga, gnaga....


Förresten, om någon har några tips på roliga stärkande kontaktövningar så får ni gärna säga till, har lite idetorka och det blir så lätt att man fastnar och gör samma saker hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Kasper

Vilka finingar! Tänk att inte vilja ha VARANDRAS ben! Märgben är det absolut bästa som finns, tycker jag! Det är faktiskt enda gången jag säger ifrån om någon annan än matte försöker ta nåt ifrån mig! Eller om jag TROR att nån försöker ta det: "Rör allting, men RÖR INTE mitt färska märgben!!"

2008-11-14 @ 00:23:00
URL: http://www.belof.se
Postat av: lotta

hihi, förstår att det är gott, men personligen tycker jag att det ser ganska läbbigt ut..håller mig till gass o chokladbollar när jag myser ;)

Vad duktiga de är som kommer överens:)

2008-11-14 @ 07:59:11
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Frippe

Haloj...

Ja det är ju bra att klara av att äta ben när det fins en annan hund inärheten.

Frippe är fruktansvärt vaktig när det gäller ben eller grisöra, i närheten av andra hundar eller katten här hemma.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med kontakt övningar för vi står själva där och trampar, han har kontakt med mig men jag får den kontakt han anser att jag behöver med honom "pust" och vi kommer inte vidare för när vi går på kurs så får jag den kontakten som jag vill ha när vi är hemma. Vad gör man med det då????

Han kan kontakt och vet vad jag kräver men han nonchalerar mig totalt.



Kramizz på er....

2008-11-14 @ 10:56:39
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Duktiga hundar som håller sig till sitt egna ben. Här tillhör alla ben Frost han tar dem ur munnen på tjejerna som stjäl tillbaka dem och så håller de på. Men inget bråk eller så.

2008-11-14 @ 12:24:51
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: matte till malt o snok

Va duktig du är matte! Vilken tur Ina har som hamnat hos dig som lägger ner din själ i att skapa lugna o fina hundar! Stor kram o nosgos från bröderna

2008-11-14 @ 13:27:14
Postat av: Anonym

Wohooo vilka gottiga märgben!

2008-11-14 @ 13:29:45
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Mmmmmm smarrigt med märgben!"

Var längesen jag fick. Måste påminna matte om det.

2008-11-14 @ 20:07:10
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Sofia

Vilka gooingar du har! Ville bara grattulera till eran ny familjemedlem Ina :) Superfin! Hoppas det fortsätter lika bra som det verkar ha gjort hitills...



Må gott, från oss i Tövamossen

2008-11-15 @ 13:22:03
URL: http://www.tovamossen.se
Postat av: lotta

jaha..ligger ni fortfarande här och gnager..gott ;)

Du har blivit utmanad i min blogg!

2008-11-15 @ 15:42:04
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0