Samträning

Idag for vi till Frittfölj för att vara med på samträningen. Ina fick mest komma ut en stund och kolla på alla hundar och människor, hon skällde och var ganska stressad men en efter en stund lugnade hon sig och kunde stå och kika på alla runt ikring utan att gorma så det var bra. Ina fick ligga i bilen sen och vila medan jag tränade lite lätta freestylerörelser, någon platsliggning och inkallning med Tim. Jobbade Tim en del lös och förutom att han gärna ville gå till husse så höll han sig bra i skinnet utan att bry sig speciellt mycket om de andra hundarna så det kändes kanon eftersom det var ett tag sen vi var ute vid klubben och tränade. ( obs Några av korten har Andreas tagit, hoppas det är ok att dom fick vara med).

Jag och Ina står vid sidan om och kikar på de andra i lugn och ro...ignorera att jag ser ut som ett pucko tack....


Hoppeliskutt


En av Tims favvisar, blandisen Thiara var där...henne ville han gärna fram och hälsa på....


Tim ligger plats


Va ska vi göra nu matte?


de va ett evigt tjatande om dessa freestylepositioner matte....här tränas "mitt"


Positionen "mellan" samtidigt som vi backar...en av de saker Tim erbjöd tidigt i freestyleträningen av sig själv....


fast ibland håller inte benen och kroppen sams och man är nära att snubbla.....vadå kroppskontroll??


Efter träningen blev det fika och prat om aloe vera produkter för hund. När vi var klara fick Tim och Ina busa av sig lite, det är så kul att se hur dom allt mer börjar läsa och förstå varandra bättre och leka på mer lika villkor.

spring i benen...






Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Så synd att jag inte kunde komma till samträningen idag och träffa er...var ju bland andarna;)



Kramis!

Postat av: Andreas

Självklart går det bra att lägga ut bilderna ja tog...

Så att vi skrivit exakt samma text till samma bild som ja har på min blogg, hahaha lite kul faktiskt...



Hade bra och hälsa alla

//Andreas

2008-11-23 @ 22:39:38
URL: http://andreasqvist.webb.se
Postat av: kicki fohlin-svensson

vad fin han är Tim! kanske är något nytt han skulle kunna ägna sig åt? Dansa med matte...

Tror att Frittfölj kommer ha en helgkurs i denna ädla konst i vår. kan ju vara något för er?

KRAM Kicki o schäfrarna

2008-11-24 @ 10:22:48
URL: http://www.rexago.se
Postat av: lotta

å, vad duktig han är,inte helt fel att ha en sådan snygging att dansa med va;)??angående frågan så är det ju jättesvårt att tisa vad man skulle kunna göra för att få igång inas erbjudanden, vi är ju absoulut inga experter ..provar oss fram..kan man inte bara berömma flytt av tass..få henne att gå åt sidan eller något annat enkelt ..om man klickar första lilla beteende o spinner vidare på det liksom??bara så hon lär sig att det lönar sig att erbjuda ...?

2008-11-24 @ 11:19:16
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: frippe

Hejsan på er!!

Vad kul att dansa freestyle. Jag funderade på att börja med Frippe förut men jag tror att han är förstor. Fast jag vet ju att det fins dom som dansar det med grandisar så. Men jag tror inte att jag fixar det...

Men jag tängte tala om att jag är tillbaka i bloggandet i gen!!

Kramizz på er!!!

2008-11-24 @ 15:58:22
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Åhh vilket härligt avslutningsrace!!!

2008-11-24 @ 18:18:47
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Det är så roligt att se er tillsammans! Finns det något härligare än att titta på hundar som leker fritt!

2008-11-24 @ 18:32:58
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: malte o snoken

å vilken snygg overall, där ser du matte man ska se sportig ut, inte blommig!!

ni ser ut o ha så kul ihop1 jättefina bilder!

2008-11-25 @ 10:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0