Träning i tråkväder....

Usch vad jag är trött på detta eviga blaskiga gråväder...vill ha sol och fint väder så jag kan mysa omkring utomhus med hundarna. På em tog jag iallafall med mig vovvarna ut och band upp dem vid ett träd medan jag gjorde en uppletanderuta åt Tim och två korta nybörjarspår åt Ina. Ina var riktigt duktig och hade inga problem med att ta upp spåren och hitta sluten där det låg godis. Hon verkade tycka att det var riktigt roligt så det var kul att det fungerade med tanke på att det inte gick i helgen när hon var för stressad för att vara intresserad av spåret. Blir nog en bra aktiviering för henne framöver där hon får stärkas genom att lösa uppgiften (spåret) på egen hand.

Ina spårar


sniff sniff...


Ina har hittat godiset i slutet...


Tim fick 3 föremål i sin uppletanderuta, de två första sakerna han hittade kom han fint in med i full fart men det sista föremålet hittade han men vägrade plocka upp av någon konstig anledning. Det slutade med att jag gick bort med Tim och lekte lite med föremålet och sen la ut det i rutan på nytt och då fungerade det bra och han kom in med det.

Väntar på att få dra iväg till rutan...


Syns inget bra men Tim är på väg och plocka upp ett föremål


Nu ikväll har vi haft besök av Jonas pappa vilket Ina tyckte var lite läskigt först men efter ett tag ignorerade hon honom och gick och la sig i soffan. Tillslut valde hon självmant att ta kontakt så att han kunde klia lite försiktigt på henne så det var bra. Skönt att hennes osäkerhet/rädsla mot nya människor släpper relativt fort och att hennes nyfikenhet tar över, det känns väldigt bra och sunt. Annars har det varit en lugn dag där hundarna mest softat i soffan, Tim har ju varit lite halvslö eftersom han simmade igår. Har fortsatt klickandet med Ina, det går sakta men säkert frammåt och hon börjar så smått våga erbjuda lite olika beteenden så det kommer nog bli ett bra redskap att klickerträna henne bara hon blir lite mer självsäker.

Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Visst är vädret URTRÅKIGT!!!



Pussa dina godingar

Kramis till dig!

2008-11-18 @ 23:27:49
Postat av: kicki fohlin-svensson

Det blev en plats över då Andreas hoppade av lite plötsligt..

Kan sök vara något för Ina?

KRAM Kicki

2008-11-19 @ 06:40:56
URL: http://www.rexago.se
Postat av: lotta

men va duktig hon ser ut!! roligt att det går frammåt med klickandet :):)

2008-11-19 @ 07:45:14
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: frippe

Det är ett J-la skit väder tycker både jag och Frippe. Men vi hoppas på snö snart. Jag ska jobba natt i kväll så vi har hela dagen på oss att tänka ut något kul...Kanske ska dra iväg till skogen och hitta på något där, eller så ska vi bara gå där och njuta vi får se.

Ha det så bra idag så kikar jag in till kvällen och ser vad ni gjort idag!

Kramizz....

2008-11-19 @ 08:38:02
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

ser ut som ni träna mitt i natten, usch för vädret!

ni är ju super duktiga trots detta! snafselismack attack

2008-11-19 @ 09:22:33
Postat av: Åsa

Vad roligt att det går bra med Ina, det är alltid en liten prövning att ta sig an en ny hund.

Nospussar

2008-11-19 @ 11:33:51
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Kasper

Va duktiga ni är, både du och Ina! Trots eländesvädret! Fast idag tittade solen fram en stund här, men naturligtvis hann vi inte ut då! Och nu är det gråväder igen. Fast vi ska gå och kolla om det kommit is på sjön, eller om jag kan få mitt dagliga dopp idag också!

2008-11-19 @ 13:05:14
URL: http://www.belof.se
Postat av: Sigge

Ja du Tim nu är det snart slutbadat.

Onödiga isen invaderar igen men nu har jag SNÖ!!!!!!!!!

Skoj att det går så bra med Ina

2008-11-19 @ 19:00:24
URL: http://svamphunden.blogagratis.se
Postat av: saga

Nu har jag länkat till er. Hoppas att allt är bra med er...

Postat av: Pia

Sök är något för Ina, bara hon kan koppla av annat!

Hur gör man då det är personsök ? Med tanke på "leksökandet med barnen" som jag beskrivit tidigare ? "Social belöning" är TOPPEN :)

Vad duktiga ni är alla tre. Imponerad.



2008-11-20 @ 06:34:51
Postat av: malte o snoken

pussar pussar pussar på er godingar!!

2008-11-20 @ 09:31:43
Postat av: Frans

Grattis till nytillskottet Ina! Vilken vacker tjej! Om hon skulle vara intresserad av en liten schnauzerkille som är lite för stor för att vara dvärg, men riktigt snygg iaf så kan du väl tipsa henne om mig? Jag gillar snygga tjejer... Eller ja... jag gillar alla tjejer... och hanar oxå iofs... äsch...

2008-11-20 @ 13:46:44
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: Frans

Jooorå, jag kan posta över lite snö åt er, men ät den inte, då försvinner den. Jag har testat. Skitjobbigt...

2008-11-20 @ 13:52:03
URL: http://uglybird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0