Freestyle

Idag hade Anita freestylekurs  och Tim fick vara med igen :) Kul att få lära sig mer och se vad glada och lugna hundarna är trots varierande ålder och kunskap. Idag fick vi träna mer på positioner, backa samt få hunden att gå runt ett ben på föraren. Måste faktiskt säga att jag är lite stolt över Tim idag för han var väldigt lugn och fin, pep inget och jobbade på bra hos mig med en himla vilja till att bara göra mer. Det är så skönt att han går att jobba lös på ett helt annat sätt nu där jag faktiskt vågar lita på honom och att han stannar hos mig och därmed slippa massa onödiga konflikter. Även när jag bara stod still och kollade på de andra så låg Tim snällt lugnt vid mig utan att försöka hitta på bus eller spralligheter. Husse var med idag eftersom han får agera chaufför men han passade på att sitta inne i huset i värmen medan vi var ute i regnvädret, han fotade ett par kort genom fönstret så det blir ett par mobilbilder idag:





Tim sov gott när vi kom hem och resten av dagen har varit ganska lugn. Nu på kvällen började jag så smått klicka frivilliga ställanden med Tim vilket gick jättebra, han fattar kvickt vad det är jag vill. Ska lägga lite krut på ställande samt läggandeträning så vi får ordning på dom momenten igen. Tim har ju kunnat momenten skapligt förr men när han hade som mest ont (innan jag fattade att han hade smärta) så ville han ju inte utföra läggandena och sen dess har jag börjat krångla och göra massa dumma dubbelkommandon och snurrat till det så att det inte fungerat alls så nu tar vi nya tag.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Roligt att det går så bra att jobba honom nu. Han har nog saknat det lika mycket som matte ;)

2008-10-26 @ 19:19:56
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Kasper med matte

Glad att se att min Maxiatyr kan göra kuliga saker igen. Och för att han inte har ont! Nosgos och svansvift och buffbuff...

2008-10-26 @ 21:48:01
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Kul! Vill oxå köra freestyle!!!!!



Tisdagskursen är nästa tisdag....sista gången då ute hos Anita....TÅRTA blir det visst;)

Kramis!

2008-10-26 @ 22:41:07
Postat av: lotta(juniocola)

kul att ni kommit igång med kursandet igen:) kanske får vi se en liten dansuppvisning snart:)

2008-10-26 @ 23:33:04
Postat av: malte o dans-snok

å va kul med freestyle! ni verkar ju jätteduktiga! matte säger att vi dansar av glädje när matte kommer hem eller när vi ses på mornarna...kan det räknas till freestyle? nosgos o doft av viltost!

2008-10-27 @ 07:49:01
Postat av: Sigge

Men vad skoj att du har fått börja göra saker igen!

Fast jag fortsätter att skylla på dej vad det gäller spagropar och bad.

Innebär ju mer sånt för mej............

2008-10-27 @ 21:18:48
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0