Härligt väder och lite träning

Idag har det verkligen varit härligt väder. Tog en promenad bort mot universitetet med Tim idag med lite pauser där vi stannade och tränade lite trix som slalom, snurra, vinka mm. Tim fick gå lös en hel del och var jättego med en härlig attityd och uppmärksamhet på mig. På em fick Tim träna en kort stund,  lite frittfölj och ingångar samt lite med träapporten. Tim var lite flamsig först men fokuserade efterhand samt enormt duktig med apporten, inget tugg och fint fasthållande. Tim är verkligen härlig att jobba med när han är med på noterna, det gäller bara att ta det varligt så att han inte överansträngs i sin muskulatur/höftled nu när han är så ivrig och vill så mycket. Jag hoppas bara att han kommer att hålla för en del träning framöver eftersom han är en hund som verkligen lyser upp så fort vi tränar lite mer "seriöst" och inte bara går promenader eller flummar runt. Imorgon är det dags för simning igen så det blir att gå upp tidigt.

Har inga bilder från idag så det blir ett par bilder som togs vid ett tidigare träningstillfälle här hemma.









Kommentarer
Postat av: malte o snoken

va kul! det finns ingen härligare bekräftelse än när kontakten fungerar fint! ni är så duktiga! o söta...slafspussar till er båda! hoppas pappsen är bättre i rygg!

2008-10-07 @ 08:27:57
Postat av: camilla

Vilken härlig kontakt!!!! Tio poäng ;-)

2008-10-07 @ 09:28:08
URL: http://www.bentleypojken.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad kul att Tim är på bättringsvägen! Det syns tydligt att han älskar att träna med matte. Fina bilder som alltid.



Jo, tack jag mår lite bättre nu. Har haft det väldigt besvärligt med en intensiv smärta som kommer i skov. Trodde det var tänderna men tandläkaren hittade inget fel. Men fick penicillin av tandläkaren för säkerhets skull. Smärtan gav sig inte så det blev till att ringa sjukvårdsupplysningen som slussade mig vidare till sjukhuset. Läkaren gav mig diagnosen Trigeminusneuralgi. En mycket ovanlig sjukdom, vilket jag inte vill tro att det inte är. Blev ordinerad en epelepsimedicin som jag ännu inte köpt ut. Alldeles för otäcka biverkningar för att jag vill äta den. Så där står jag nu. Smärtan kommer inte lika ofta längre så jag hoppas den tonar bort.

Vet du något mer om denna sjukdom får du gärna maila mig. Tacksam för all information.

[email protected]

2008-10-07 @ 10:15:47
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Du skulle kunna göra ett utbildningsmaterial med alla härliga bilder på när ni tränar! Håller tummarna för att höften ska hålla nu så ni kan komma igång igen.

2008-10-07 @ 20:07:20
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: lotta

vad fin han är..kan inte säga det nog många gånger. Och det ser ju jättefint ut när ni tränar. Härligt att se.

2008-10-07 @ 20:52:07
URL: http://www.123minsida.se/juniocola

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0