Igår tog vi "simkörkort"

Igår var vi i Norsholm med Tim igen, den här gången hade vi "uppkörning" på simmet vilket innebar att jag fick simma Tim helt själv samt duscha, stretcha och städa. Tim fick simma 7+7+7 minuter med vila imellan, Tim var väldigt pigg och fräsh och höll ett fint tempo så han fick simma en kort stund andra och tredje passet med jetstream på medelmotstånd vilket gick bra. Jag fick lite frågor gången innan om simning och dessa gick jag och personalen Sussi igenom tillsammans och hon tyckte allt gick bra så nu har jag tagit "simkörkort" vilket innebär att jag har rätt att simma Tim själv utan personal på deras frisimstider. Vi köpte ett 10 gångers kort igen och har bokat in ett eget simpass nu på måndag samt veckan efter.  Då ska vi även tträffa veterinären Arne för en koll av Tim och se vart vi står inför framtiden, träning och så eftersom Tim fortfarande äter lite smärtstillande.

Ge mig leksaken då matte!


Tim fick ha sitt back on track täcke i bilen när vi åkte hem efter simningen och han verkade tycka det var skönt då han kändes mjuk och fin och avslappnad i muskulaturen när vi kom hem utan att han verkade för varm eller flåsis.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Grattis till simkörkortet, vad duktiga ni är! Vi håller tummar och tassar här för att det ska gå bra hos vetten. Stor nospuss till sötingen i bassängen!

2008-10-11 @ 12:53:58
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: malte o snoken

ser ut som en väldigt snäll liten isbjörn som plaskar där i vattnet, gullpropp! va kul att ni nu har simkörkort. är vattnet varmt o skönt så lederna o musklerna blir varma o mjuka?

2008-10-11 @ 18:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0