Helgen som sprang iväg...

Var några dagar sedan jag bloggade, vet inte riktigt vart tiden har runnit iväg. I fredags hade Tim en lugn dag efter torsdagens simmande och igår skulle vi bort så då fick Tim vara hos pappa och hans hund på kvällen. Idag fick Tim gå ett klurigt spår som husse lagt som tog ca 30 minuter för Tim att spåra i varierande terräng. Husse hade gjort en del spetsvinklar, korsat vägar, olika avstickare och lagt ut fyra spårapporter. Tim var väldigt taggad i början av spåret och det duggregnade så han lyckades slita den hala spårlinan ut händerna på mig så jag fick gå in och lugna ner honom innan jag släppte på honom i spåret igen, efter det så spårade han fint, noggrant och markerade apporterna bra genom att ge dom till mig. Han är väldigt duktig när han väl koncentrerar sig men skulle behöva ta det lite lugnare bitvis. Idag vart han iallafall rejält trött i huvudet av spåret så det var skönt att han fick ladda ur en del av all den energi han har. Imorgon är det dags för besök på djursjukhuset igen för mer simträning och eventuellt massage.


Kommentarer
Postat av: Kasper med matte

Tittar in och säjer hej till dig, Timsen! Tycker inte heller att man behöver blogga precis VARJE dag, hälsa din matte det! Fast rolgit är det när du gör det, förstås...

Lycka till med simning och sånt i morgon. Hoppas att du snart får simma i sjön i stället, men hellre bassäng än inte alls, väl!?

2008-09-07 @ 22:11:19
URL: http://www.belof.se/
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad duktig du var när du spårade! Som alltid när du gör något!

Lycka till i badet i morgon

2008-09-07 @ 22:38:25
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Carolina & Latte

Ja, du... Den här helgen har verkligen gått snabbt! Lycka till i badet, idag!



Många kramar!



//Carolina & Latte

2008-09-08 @ 07:56:51
URL: http://www.123minsida.se/latteshundtips
Postat av: malte o fnok

man kan inte va på topp jämt! tycker ni är så duktiga med er träning ändå o står i! pussa på de vita goa kinderna från oss!!

2008-09-08 @ 11:26:55
Postat av: Primo och Acke

Jag har inte spårat men är jäkligt trött jag med;)

Kramis på er!!

2008-09-08 @ 16:31:22
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0