Bara Timse hemma just nu

Idag åkte Ina till sin förra ägare med familj för lite "semester" nu när hon snart ska gå in i höglöp. Det tär ju på både henne och Tim att bo ihop under höglöpet så jag tror det är skönt för dom båda att få vara ifrån varandra lite. När dom kom och skulle hämta henne så var Ina lite uppe i varv då Jonas och min pappa just varit förbi och lastat av lite saker så hon var lite undrande över allt spring så vi gav nog ett rätt stolligt intryck jag och hundarna när de kom ;) Ina blev iallafall jätteglad över att träffa "gammelmatte" igen och följde glatt med dem. Är skönt att hon verkar ta det såpass bra, nu hoppas jag bara att dom får det fint ett par dagar ihop trots löp och hormoner. Är jättesnällt av dem att ta Ina några dagar, är ju inte helt lätt att lämna bort en löptik annars och jag vet att hon har det bra hos dem.

Ina på dagens morgonpromenad där hon gick i sin egen lilla värld och strosade...


Tim la sig och vilade så fort Ina åkt, han tyckte nog det var skönt att kunna slappna av helt nu när det inte fanns några härliga dofter att sniffa efter längre.

Jag bloggade ju aldrig igår så nu kommer det lite bilder därifrån. Jag var nämligen med Tim och träffade Linnea och Sara för lite umgänge och hundträning. Tim fick göra en plasliggning och någon inkallning men annars satt vi mest och pratade och hade det gott i solen, härligt!. Tim var lös nästintill hela tiden (även promenden dit och hem) och skötte sig enligt mig utmärkt trots att vi mötte nån hund och cyklister/folk mm. Är skönt att han har så lätt för att slappna av och bara blir bättre och bättre på att ta det lugnt och bara vara även om man alltid får vara med ifall han skulle få för sig att hitta på något bus.

Tim och jag ligger och väntar på att de andra ska komma


Slappa i solen är helt ok....


Sara och Ozzy tränade lite kontakt


Linnea och Zumi tränar markering av spårapporterna


Vi njöt som sagt mest av solen :)


Fanns fler som gillade läget i solen...




Allihopa....


Nu väntar lite mat, vi har haft strömmavbrott i nästan 2 timmar så mina kvällsplaner blev lite ändrade. Skönt när strömmen är tillbaka, gisses vad beroende man är av den, jag satt och blogade preci när strömmen gick så det var bara att skriva om hela inlägget nu så om det är lite rörigt skyller jag på det ;)

Kommentarer
Postat av: Maja

Tusen takk for ditt svar på bloggen!:)Jeg tror vi er veldig like vi to mht hundetrening og tevling...jeg er også sånn at jeg kan bli nervøs av bare å trene med andre rundt meg!Det er noe skjit!Vil vel at alt skal være "perfekt".. Iaf har vi fått trent på brukshundklubben flere kvelder denne uka, med lydighetsgruppen og bruks(spor/søk)-og det hadde jeg jo godt av-og Marco også som fikk trene med andre hunder tilstede!:)

Ang apporten så skulle jeg ønske jeg hadde trent den inn sånn som deg, sånn at jeg slapp tygginga.De intruktørene som nå har sett grabben mener at tygging nok kan komme av hans høye intensitet/motivasjon i feltet , så vi skal forsøke litt hardere gjenstander for å se om det hjelper.

Godt å se at Timme-vargen slapper av i sola(vi trener også mye på å være i roooo/lugn med andre hunder og forstyrrelser rundt seg) -dessuten veldig bra og at han har gått enda mer oppi vekt! Stå på!:)Håper dere får en trivelig helg!

2009-04-25 @ 01:21:45
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Maja

.....men så rart; Ulva høyløper også ft og det går trillrundt i hodet på Marco, stakkar. Så fint at Ina kan være noen dager borte på ferie mens det står på-men regner med at du nok savner henne!;)Fine tjejen!

2009-04-25 @ 01:25:04
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Torsten

Ser skönt ut där i solen...Hoppas ni får en skön helg o att Ina har det bra!

Kram på er!

2009-04-25 @ 07:25:44
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: vildaopebbels

Ååå det där ser underbart ut! Är Ina en omplacering eller menar du att hon åker till sin uppfödare när hon löper. Jag är ju så nyfiken, måste fråga ;)



Kram

2009-04-25 @ 08:41:32
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Anita

Hejsan, vilka bilder blir smått avundsjuk jag som lever bland flyttkartonger.

Tack Anna för att du är en så bra hjälpinstruktör på mina kurser, jag glömmer ibland säga hur mycket jag uppskattar din hjälp och kloka kommentarer. Hoppas Tim får vila upp sig och att Ina kommer tillbaka pigg och glad. Skönt med hjälpen av Pia under höglöp, inte kul med en av varje sort under de ca. tre dagarna. Kramisar från Vimsan Anita

2009-04-25 @ 09:51:33
URL: http://anitashundsport.blogg.se/
Postat av: Pia

Inte är väl ni stolliga! Det är bara Ina som tjuter i högan sky.............

Hon är ju så gosig. Tala om mossig i huvudet. Hon låg mest lugnt och stilla i trädgården i går kväll efter att ha hälsat på de andra lika tjutande och ålande som när jag kom till dig ....och några bus med barnen.

Idag har vi tagit en lång promenad i den vackra morgonsolen.En kopp kaffe på trappen med Ina mellan fötterna. Vi njuter av att ha henne här.

Kram Pia, Vilma, Kenta och Adam

2009-04-25 @ 11:20:37
Postat av: vildaopebbels

Jodå, jag förstod :) Vilken tur att Ina fick komma till dig. Du är hennes ängel :)

2009-04-25 @ 13:27:27
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Visst är det underbart ute nu!

Du Tim jag simmade en massa åt dej idag men lyckades starnda ute i sjön!!!!!!

2009-04-25 @ 18:40:16
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: lotta med juniocola

mmmm härlig:)vilka härliga bilder, syns att ni njuter allihopa:)Å Ina har det nog mysigt med gamla familjen i några dagar;)

2009-04-25 @ 23:52:31
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ja det kan nog vara skönt för den vita vargen att få vila lite från löpande flickor;)Visst är det underbart i solen!

Kramis

2009-04-26 @ 00:00:56
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Åh, vad skönt ni har det allihop, i solen!

Mysigt för dej Tim, att få rå om matte ensam några dar. Och sen blir det ju jätteroligt igen, när Ina kommer tillbaks från den där löparsemestern.

Bara kuligheter!! :-)

2009-04-26 @ 02:27:37
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Carolina & Latte

Vilka fina bilder, som vanligt! Vad skönt ni har det i solen, ser det ut som! Skönt för Tim att få njuta med matte ensam ett par dagar, det förstår vi... kramizar,



//C&L:-)

2009-04-26 @ 19:51:53
URL: http://www.lattisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0