Ibland blir det bara fel...

Idag gjorde jag det man inte får göra som hundägare, jag tappade tålamodet totalt... Jag och hussse var ute med hundarna ihop, dom var rätt stolliga och allmännt flamsiga, speciellt Ina så vi gick upp till en tom kohage här hemma och släppte Ina så hon fick busa av sig. Efter det fungerade hon bättre och jag valde att även låta Tim strosa lös. På hemvägen gick Ina kopplad hos husse och Tim gick lös hos mig, jag var lite småirriterad för hundarna var lite flamsiga och precis när jag funderar över att koppla upp Tim så får dom syn på en katt och båda hundarna drar :(  Ina kommer ju inte så långt eftersom hon är kopplad med Tim sticker efter i full fart och jag lyckas inte bryta honom direkt. Det hela slutar med att Tim drar efter katten in i ett bostadsområde och då brister det för mig...jag vrålar i allt jag kan åt Tim som kommer tillbaka med svansen mellan benen och efter det var mitt tålamod slut. Jag som varit så stolt över att Tim skvallrat på både katt, hare och rådjur och de gånger han varit på väg att dra har jag ju kunnat bryta honom direkt men inte nu...  Det värsta är nog nästan att folket i närheten måste tro att jag är en grym människa så som jag vrålade i, jag lät ju inte speciellt trevlig. Det är bara så trist att jag och Jonas inte ska kunna promenera ihop med hundrana, dom sköter sig mycket bättre nä jag går själv med dom. Det är väl så att jag har bättre tålamod när jag är själv och hundarna inte behöver stissa upp sig för att dom vill hålla koll på "hela flocken".

Efter mitt lilla utbrott så har jag två hundar som går och gör lugnande signaler här hemma så fort dom ser mig och min relation till dom båda är naggade i kanten...förtroendet för matte har sjunkit drastiskt... helst av allt skulle jag vilja dra till mig själv med en batong i skallen eller nåt, det är ju inte hundarnas fel att dom inte lyssnar utan enbart mitt. Dom gör ju det dom tjänar mest på, klart det är roligare att jaga en att lyssna på en grinig matte, suck....

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det är helt normalt att tappa tålamodet och ryta till om det händer något. Varken djur eller människor har psyke nog för att stå emot alla frestelser och retningar som kan uppstå.

Och vi är bara människor och vi får göra fel ibland. Du får se det positiva i dagens händelse. Ingen kom till skada, för vem vet vad som kunde inträffat om du inte rutit till så att Tim stoppade och kom tillbaka.

Glad Påsk

kram

2009-04-10 @ 00:39:43
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Kan aldrig tänka mig att eran relation skulle gå så mycket i stöpet för detta! Vem tusan ryter inte till sina hundar när tålamodet tryter....Sen vet jag ju hur Anna kan låta när hon tappar tålamodet;)



God och glad fortsättning på Påsken!

Vi gör inte ett smack i påsk....inte ens ägg har jag hemma:)

2009-04-10 @ 01:11:37
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: Maja

Hvilke herlige bilder!!:)Sier det sikkert hver gang jeg tusler inn hit-men det er jo sant!:)

Ehh..må si som de over; hvem har ikke satt i et brøl når det virkelig "kniper": både Tim og Ina har sikkert evig god nok psyke til det (det vil jeg tro i forhold til hvordan du beskriver de-like mye "guts" som i mine schæfere :)Så du må ikke tro at forholdet deres går i grus av den grunn-tenk på hva som kunne skjedd om Tim virkelig tok av og ble borte for deg.. Tror nok de forstår uansett!Iallefall gjør han det vel nå!:)Forresten kjenner jeg litt igjen det der med å holde koll på flokken; det føles ofte helt anderledes å trene alene med Marco enn sammen med min mann...og også det å gå turer med Marco når Ulva er med.Flokkinstinkt og gjeting for alle penga!:)

Ha en riktig god påske allesammen!

2009-04-10 @ 01:36:46
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Sara

Usch vad tråkigt men det är verkligen nått som händer alla. Jag har också tagit i för mycket och ångrat mig bittert efteråt. Jag tycker inte du ska tänka så mycket på det jag tror inte det här kommer förstöra er relation.



Kram

2009-04-10 @ 11:34:34
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Sussi

Det är inte så konstigt att man skriker lite ibland. Man blir ju lite orolig också. Är inte så kul om dom drar rätt in i bostadsområdet där det säkerligen finns bilar..

Är man bara sig själv igen brukar dom glömma ganska fort. Trots allt är ju du det bästa dom vet..



Jag har också en vit herdehund som heter Doris. Världens finaste ras om du frågar mig :)



Glad påsk

2009-04-10 @ 18:08:25
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och Zidane

Ni kommer över det....men visst är det jobbigt när man ( behöver) bli så arg! Händer oss alla. Kram

2009-04-10 @ 21:13:05
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: lotta med juniocola

sådär blir det ju ibland. man e inte annat än människa,å man gör så gott man kan. händer alla ibland!!

2009-04-11 @ 20:57:18
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0