Ljuvliga vårtider!

Åh vad det är härligt att vara ute när solen är framme och det riktigt känns hur allt bara vaknar till liv mer och mer. På förmiddagen släppte hussse av mig och Tim i valla för lite backträning för Tims del. Han behöver ju börja använda sina bakbensmuskler allt mer nu för att bygga muskler och komma igång så vi har börjat klättra med honom i backar i skritt. Vår veterinär ville ju helst att Tim skulle gå i sele och ligga på lite uppför backen för att ta i lite extra men det är lögn i helskotta att få Tim att ligga på, han går så snällt och kollar bakåt på mig.....kommer du matte? Försöker jag peppa honom så går han upp fot istället, lilla myskillen min, klart han inte förstår att han helt plötsligt får dra i koplet när han inte får göra det annars. Det slutade med att han fick gå lös upp för backen istället för då klättrade han bättre än när han var kopplad. Jag tog en liten omväg genom vallaskogen hem för att Tim skulle få gå lite mer i kuperad terräng och jag passade på att stretcha honom utomhus i solen innan vi kom hem....mysigt att få njuta lite extra av naturen.

Tim ovanför vallabacken efter lite klätterträning


Myser i skogen efteråt


Jäkla färistarna (eller vad det nu kallas) tycker Tim är lite kluriga att ta sig över


Vilopaus bland tussilago


På eftermiddagen blev jag och Ina sjutsade ut till hundungdom för lite agilty igen, idag fick hon testa tunneln för första gången och hon tvekade lite först men sen tyckte hon det var superskoj så då var det full fart igenom. Hon fick även hoppa ett par hinder, ta balansen och däcket. Det svåraste med Ina är att få henne att ta det lugn och att styra henne, hon vill ju hellst bara springa runt och leka och strunta i mig så som det är nu tar jag in henne och sätter henne mellan varje hinder för att få henne att lugna ner sig sen blir det korta pass med avbrott imellan. Hon tycker iallafall att det är väldigt roligt även om hon gärna vill dra ett par extra varv runt planen bara för att det är så skoj att springa.

Ina lite tveksam har precis gått in i tunneln


Det här va ju skoj! (kolla Inas tunga med rester från kamptrasan på....)


Mot hopphindret!


Balansbommen


Tjolahopp!!!


Efteråt åkte vi bort en bit och släppte Ina så hon fick trava av sig lite och varva ner innan jag stretchade henne. Hon har börjat vänja sig riktig bra vid stretchingen nu, hon gillade inte alls när man tog i hennes ben från början men nu funkar det faktiskt riktig bra.

Ina har fällt ur sig så mycket päls så hon ser riktgt tanig ut trots att hon har fina muskler och äter bra.....




Förersten, jag har mött ett par hundar idag när jag varit ute med Tim och hittils verkar han inte bry sig så förhoppningsvis satte inte gårdages tråkigheter med grannschäfern några spår hos Tim. Nu har jag visserligen inte mött schäfern något idag så hur Tim reagerar mot just den hunden vet jag ju inte.

Kommentarer
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

hoppas det kommer att gå bra med schäfrar då. jag är fortfarande förvånad att efter att juni blev biten så blev hon mindre o mindre rädd för andra hundar...?!

Häärliga bilder med agility, hundar...typ sommar:):)ha det fint, här skall jobbas igen:/

2009-04-13 @ 07:27:52
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Torsten med matte

Man blir så avundsjuk på alla soliga och våriga bilder...allt ser så fint ut! Hundarna verkar må finfint också! Här tinar det på också, vi vill ha vååår!!!

Ha en skön dag!

2009-04-13 @ 08:18:20
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Maja

Men så bra at Tim tydeligvis er av den typen som fort skakar av seg ubehag!:)Visst kan han vel bli litt "sur" på grannen en bit-men det har han jo isåfall nesten helt rett til!!;)

Blir også avundsjuk av å se på bildene her; sol og hunder som stooorkoser seg med trening!(Her "pissregner"det nemlig i dag!)

Forstår nå at Ina er omplasseringshund; men gud så bra at Ina kom presis til dere!Virker som det er mye motor i henne-har du fundert på å konkurrere med henne etterhvert?"Lille" Tim-vargen er jo altfor søt der han klatrer over "de jækla feristene"!Håper han skjønner at han får lov til å trekke i sela si etterhvert da!;)Godgutten!



2009-04-13 @ 14:33:32
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Sara

Nästa gång följer jag definitivt med och kör agility, jag blir så himla sugen när jag ser bilderna.



Tim ser bara för ståtlig ut när han står överst i vallabacken, han är så jäkla fin :)



Kram

2009-04-13 @ 15:31:04
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Jag mötte en galen dobermann i skogen idag men det gick tack o lov bra!

Har en tävling hos mej

2009-04-13 @ 19:35:20
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: vildaopebbels

Härliga bilder som vanligt :) Vi har också tränat lite agility idag. Det där ser ju strålande ut. Skönt att det gick bra med Tim på promenaden :)

2009-04-13 @ 22:51:41
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Kasper

Va Tim är vacker där han sitter! Och modig sen - jag skulle ALDRiG våga gå över en sån där färist! Och vad Ina är duktig - jag skulle aldrig våga ge mig in i en tunnel heller!

Okej - jag ÄR varken störst eller starkast! Men goast (säger matte i alla fall, och det är ju huvudsaken. För jag tycker ju att HON är goast (när hon inte ryter åt mig åtminstone) så det är ju bra att vi liksom är jämbördiga. :-)

2009-04-13 @ 22:54:49
URL: http://www.belof.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Söta "vita vargar" som vanligt! Tim kämpar på med dig som tålig förare, tänk om alla med krassliga hundar hade en matte som Tim!

Massor av vårkramar från en trött "jag" ;)

2009-04-14 @ 00:06:24
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla & Asta

Hejsan hoppsan! Här händer det grejjer - har skummat igenom och tittat på de fina bilderna. Ha det fortsatt gott i vårsolen :D

2009-04-14 @ 10:08:06
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: malte o snoki me matte

hej sötingar, här har äntligen matte kommit hem ordentligt så allt börjar bli som vanligt igen!

vilka härliga actionbilder!! vår har ni oxå!

otäckt o läsa om att tim blev påflugen! vi är alltid lite oroliga för sånt sen snoken blev påflugen, synd att man ska behöva vara det.

goseproppspussar på er!!

ps!

tack för alla rara kommentarer

2009-04-14 @ 13:58:00
Postat av: Sussi

Vilka härliga bilder!

Vem vet..Under den korta tiden Schäfern och din vovve möttes kanske dom hann lösa en hel del. Dom kanske är nöjda och glada att få ha haft den korta maktkampen..??



Ha en bra kväll

2009-04-14 @ 20:22:25
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0