Tim påflugen av grannhunden :(

Nu på kvällen när Jonas var ute med Tim så hör jag bara hur det börjar skälla utanför och jag tittar ut genom fönstret och ser Tim och grannhunden (en schäferhane) i luven på varandra men bara Jonas där och ingen mer människa så jag rusar ut i bara strumplästen för att hjälpa till att få isär hundarna. Innan jag hinner fram har dock Jonas redan fått isär dem och grannen har hunnit få tag i sin hund. Det visade sig att grannen skulle ta in en sak från sin tomt och då hade hunden skällande rusat ut på tomten och genom häcken och fram mot Jonas och Tim som gick på gångvägen utanför och Jonas lyckades inte mota bort hunden utan det slutade med att Tim försvarade sig och dom rök ihop. Tack och lov blev det inga skador på Tim förutom ett litet skrapsår på en framtass och vad jag kunde se när jag pratade med grannen efteråt så hade schäfern bara fått ett litet sår vid ena örat men inget allvarligt och för övrigt verkar dom helt oskadda. Nu var det ju en ren olyckshändelse att hunden tog sig ut från tomten då den annars alltid är kopplad på tomten men det är ändå obehagligt när ens hund blir påflugen, speciellt eftersom dom här två gått och mätt lite mot varandra tidigare. Nu hoppas jag bara att det inte blir ännu värre mellan dom efter det här och att Tim inte blir osäker vid hundmöten igen. Jag har ju jobbat enormt mycket med att få honom att inte bry sig om andra hundar och även om det inträffade med husse och inte med mig så vet man ju aldig helt hur det inträffade kan påverka Tim :(

Kommentarer
Postat av: vildaopebbels

Usch, jag hoppas att det inte sätter spår det där.

2009-04-12 @ 10:11:18
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Johanna & Max

Fy vad jobbigt. :/

2009-04-12 @ 12:56:11
URL: http://jareback.com
Postat av: Sara

Det är så tråkigt när sånt här händer även fast det var en olyckshändelse. Men det är väldigt skönt att det inte blev några större skador på någon av hundarna iallafall



Kram

2009-04-12 @ 15:08:38
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Men vad trist.

Tur i alla fall att ingen av dom blev skadad.

2009-04-12 @ 18:29:00
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Oj, så trist att de råkade i luven på varandra. Tur att det gick såpass väl som det gjorde i alla fall.



Tim, se till att tjata lite på matte nu. Grisöra i spårslutet är toppen!

2009-04-12 @ 20:02:15
Postat av: Maja

Men fy så uheldig dere var!Det er min største skrekk i hele verden å treffe på løshunder som går "rett på".Jeg har opplevd det en gang på bruksh.klubben med andres hunder og det holdt på å gå riktigt, riktigt ille. Godt det endte bra for dere, men skjønner veldig problemet når man har hund som skaller/revir/mye forsvar i og man vil skal være fin mot andre.. Har hatt det samme problemet før -big time-, og det er så mye arbeid bak for at ting skal gå "på skinner"!Er kanskje en "revir"-greie dette mellom de to? Prøver iaf nå å oppsøke byen mye mer sånn at vi får drillet inn "good behavior". Lykke til!Godt ingen av de ble særlig skadet iaf!

ps,Hvor gamle er Tim og Ina forresten?:)

2009-04-12 @ 20:42:27
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Usch sånt är INTE SKOJ! Det finns en äldre Schäferhane här på gården som Primo har ett väldigt ont öga till...jag bara fasar för den dagen något liknande händer!



Hmmm inlägget igår tog jag bort...i samråd med kompisen som berättat om gubben.....



Ser att du och Sara hade em mys stund i stan;) härligt...måste oxå bege mig ut för lite fika ngn dag....

Kramis!

2009-04-12 @ 22:28:52
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: Kasper med matte

Vi gillar inte hundar som flyger på andra hundar, varken jag eller matte! Hoppas den där påflygande hunden inte slipper lös igen.

Tur att det gick så bra som det gick! Och Tim, käre maxiatyr, du är säkert så klok så att du inte låter det här gå ut över ANDRA hundar och hundmöten!

Ha en fortsatt fin påsk - det är ju en dag kvar på den!

2009-04-12 @ 22:58:54
URL: http://www.belof.se
Postat av: camilla

Mycket obehagligt sånt där!!!

Tur att allt gick bra!!!

Min förra hund blev påflugen här i byn en gång. Det slutade på djursjukhuset för vår del :(

Men ägaren var schysst och betalade utan nåt som helst krångel.

2009-04-13 @ 19:42:12
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Hundslagsmål är alltid tråkiga och de kan sluta ganska illa om man har otur. Otur att grannens hund kom lös, men ibland så händer det olyckor även om man är försiktig. Eftersom Tim försvarade sig så bör han inte blivit skrämd. Och han hade ju sin husse som stöd. Tråkigt att inte kunna umgås med grannens hund. Men skönt att ingen av dem blev skadad.

Ha det gott

2009-04-13 @ 20:37:22
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Sussi

Det var ju tur att det inte gick värre än vad det gjorde. Det är svårt att stoppa hundar som ryker ihop.

Vi har försökt träna våran Doris att hon inte ska bry sig om andra hundar. När vi går i stan så fungerar det. Men när vi går här hemma på grusvägarna så är hon hopplös. Hon tror tydligen att hon äger allt runtomkring. Det är bara 2 hanhundar som klarar sig utan att bli utskällda..



Ha det så bra

2009-04-13 @ 20:52:12
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Zingo

Ser man på brorsan! Detta är den schäfer nummer två du knyter upp svansen på...

2009-04-14 @ 08:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0